گفت‌وگو|

ناگفته‌های رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره قلعه‌نویی، اسکوچیچ و کی‌روش/ کفاشیان: قصد ورود به انتخابات را ندارم

0:15 - 31 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۲۹۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ناگفته‌های رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره قلعه‌نویی، اسکوچیچ و کی‌روش/ کفاشیان: قصد ورود به انتخابات را ندارم
رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: من هیچ تمایلی برای ورود به انتخابات فدراسیون فوتبال ندارم، اما حمایتم از فدراسیون فوتبال یا مهدی تاج را دریغ نخواهم کرد و هر کمکی از دستم بر بیاید انجام خواهم داد.

علی کفاشیان در گفت‌وگو با میزان، ضمن بیان اینکه سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) بالاخره وارد لیگ برتر ما خواهد شد و جای نگرانی وجود ندارد، اظهار داشت: این اتفاق به زودی رخ خواهد داد، یا هفته چهارم یا یک روز دیگر! مهدی تاج بالاخره این موضوع را حل و فصل خواهد کرد و جای هیچ‌گونه اضطراب و نگرانی وجود ندارد؛ باید اجرا بشود و وقتی گفتند از چین خریدند دیگر تردیدی وجود ندارد.

تاج تمام مشکلات فدراسیون را حل خواهد کرد

وی با اشاره به اینکه برند چینی از نظر من مشکل ندارد، افزود: به نظرم الان کیفیت برندهای چینی بسیار خوب است و فکر نمی‌کنم هیچ مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد. چون در ایران مشکلات پرداختی به بسیاری از کشورها وجود دارد بابت همین موضوع از کشور چین این سیستم را خریداری کرده‌اند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در حوزه ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نیز اقدامات مثبتی از سوی تاج رقم خورده و شک نکنید این اتفاق بالاخره به طور کامل نهایی خواهد شد و جای نگرانی وجود ندارد. هم‌اکنون می‌بینید که بالاخره از یک طریقی تعدادی از بانوان را با شرایطی مناسب در ورزشگاه‌ها به صورت قانونی مستقر می‌کنند.

باید از قلعه‌نویی تا پایان جام جهانی قاطعانه حمایت کنند

وی در رابطه با سرمربی تیم ملی ایران عنوان کرد: از نظر من امیر قلعه‌نویی باید در جام جهانی همراه تیم ملی باشد؛ تازه خودش را گرم کرده و آماده شروع و پیاده کردن تفکرات فنی‌اش است! حالا باید شاهد نتیجه‌گیری آن باشیم. قلعه‌نویی مربی داخلی خوبی است و تاکنون حاشیه خاصی نداشتیم زیرا توان مدیریت حواشی بازیکنان ایرانی را دارد و لازم است تا جام جهانی هم حمایتش کنند.

کفاشیان در ادامه تأکید کرد: این‌که برای قلعه‌نویی دستیار خارجی بیاورند یا نیاورند دیگر تصمیم و علاقه خودش است و به دیگران ارتباطی ندارد و از نظر من می‌تواند در تمامی این موضوعات تصمیم‌گیری خودش را داشته باشد.

به اسکوچیچ ظلم کردند، از کی‌روش که بدتر نتیجه نمی‌گرفت!

رئیس سابق فدراسیون فوتبال یادآور شد: بنده خدا اسکوچیچ را آوردند و واقعاً حقش خورده شد و حقیقتاً کار خوبی با اسکوچیچ نکردند و خروج بسیار تلخی از تیم ملی با وجود نتایج خوبش داشت. باید یک مقدار در این زمینه معرفت به خرج می‌دادند. در آن جام جهانی که از کارلوس کی‌روش بدتر نتیجه نمی‌گرفت! همیشه نباید به افراد ابزاری نگاه کرد و باید حقانیت و انصاف را نیز در نظر گرفت.

وی در ادامه اشاره کرد: کی‌روش را من آوردم و در کل او را سرمربی بسیار خوبی ارزیابی می‌کنم. کی‌روش در آن مدت شخصیت خوبی به فوتبال ما داد و تغییرات اساسی در لیگ برتر و بازیکنان داخلی و لژیونرهای ما ایجاد کرد و یک نسل طلایی و جوان زیر نظر خودش پرورش داد؛ به خاطر همین کارهایش ۲ بار به جام جهانی صعود کردیم.

مربیان تیم ملی سبک کی‌روش برای نسل‌سازی و مقابله با فقر بازیکن را پیاده کنند

کفاشیان در ادامه پیشنهادی به مربیان تیم ملی داد و گفت: به نظر من مربیان تیم ملی همان سبک و سیاق پرورش بازیکن و راه و روش کی‌روش را پیاده کنند و از اندوخته‌های باقی مانده او استفاده کنند. الان تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ما نتایج خوبی می‌گیرند و لازم است از آن‌ها حمایت صورت گیرد و تقویت شوند زیرا با فقر بازیکن و پیری لیگ برتر مواجه شده‌ایم. ما از ۱۰ درصد ظرفیت‌هایمان هم استفاده نمی‌کنیم و جذب و شناسایی‌مان بسیار کم‌تر شده است.

وی در رابطه با سرمربی مطرح و سابق تیم ملی مطرح کرد: کی‌روش به خاطر صدمه ندیدن بازیکنانش و پیشرفت آن‌ها حتی داد و بیداد راه می‌انداخت و واقعاً حواسش به بازیکنان بود و از نکات مثبت وی همین موضوعات را می‌توان مثال زد. باید خون جدیدی به فوتبال ایران از طریق بازیکنان جوان وارد شود.

در انتخاباتی فدراسیون ثبت نام نمی‌کنم، تاج دوست صمیمی من است!

کفاشیان در ادامه اضافه کرد: باید برای تیم قلعه‌نویی بازی‌های تدارکاتی خوبی برگزار کنیم و نمی‌شود صرف راحت‌تر شدن صعود تیم ملی به جام جهانی، بی‌خیال موضوعات اساسی فوتبال ملی و لیگ برترمان بشویم و باید به نسل‌سازی برای آینده توجه شود.

کفاشیان در پایان ضمن تأکید بر روابط حسنه‌اش با تاج، خاطرنشان کرد: من اصلاً هیچ تمایلی برای ورود و ثبت نام در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال ندارم، اما می‌گویم که هر کمکی از دستم بربیاید برای همراهی فدراسیون و مهدی تاج و هر کسی که برای کمک به فوتبال ما بیاید انجام می‌دهم. رابطه بسیار خوبی هم با تاج دارم و به نظر من کار خودش را دارد به نحو شایسته انجام می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *