کفاشیان: بهترین راهکار برای احیای زیرساخت‌های ورزشی واگذاری به بخش خصوصی است/ هدفمان شناسایی و پرورش استعداهاست

13:14 - 23 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۹۷۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کفاشیان: بهترین راهکار برای احیای زیرساخت‌های ورزشی واگذاری به بخش خصوصی است/ هدفمان شناسایی و پرورش استعداهاست
رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: وقتی دولت توان و بودجه کافی برای بازسازی زیرساخت‌های ورزشی در کشور را ندارد بهترین راهکار واگذاری به بخش خصوصی است.

خبرگزاری میزان - علی کفاشیان با ابراز تأسف از وضعیت زیرساخت‌های ورزشی در کشور، اظهار داشت: اگر وزارت ورزش و دولت امکانات ورزشی را به بخش‌های خصوصی واگذار کنند تحول بزرگی در ورزش رخ می‌دهد. در حال حاضر به اکثر استان‌هایی که جزو مناطق محروم هستند مراجعه می‌کنیم شاهد آن هستیم که بسیاری از استادیوم‌ها که قرار بود به عنوان مثال ۱۵ سال پیش ساخته شود مخروبه‌ای بیش از آن‌ها باقی نمانده در صورتی که اگر همین استادیوم‌ها به بخش خصوصی واگذار شوند چنین سرنوشتی را نخواهند داشت. 

وی با اشاره به ساخت و ساز سکو‌های آزادی افزود: تا زمانی که این کار به بخش خصوصی واگذار نشود تصور نمی‌کنیم به این زودی‌ها به نتیجه مثبتی برسد. جایی که دولت توان و بودجه کافی برای بازسازی در کل کشور ندارد بهترین راهکار واگذاری به بخش خصوصی است. متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که اگر جایی زیرساخت مناسبی دارد، به ۱۰ جا اجاره داده می‌شود که این جای تاسف دارد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دیدار پرسپولیس و آلومینیوم در آزادی بدون حضور تماشاگر گفت: ما اگر استادیوم استاندارد نداریم، بهترین تماشاگران را در آسیا داریم که همیشه به آن افتخار می‌کنیم که متاسفانه آن را نیز از ما گرفتند.

رئیس هیات مدیره باشگاه مهرعظام در پاسخ به این پرسش که آیا قصد تیمداری هم دارید، افزود: اعتقاد نداریم که برای لیگ برتر امتیاز بگیریم هدف بر این است که با ورود بخش خصوصی استعداد‌ها را از پایه شناسایی و پس از سرمایه گذاری روی آن‌ها نخبگان را کم کم به تیم‌های ملی و باشگاهی تزریق کنیم بدون این که هزینه سنگینی را پرداخت کنند. برای این که بتوانیم در باشگاه مهرعظام استعداد‌های خوبی را شناسایی و در آینده به تیم‌های ملی، باشگاهی و استانی تزریق کنیم با قلعه نویی جلسه‌ای داشتم تا از تجربیات او نیز استفاده کنیم، او نیز قول هرگونه همکاری را به ما داد.

وی این باشگاه را الگویی برای سایر بنگاه‌های اقتصادی و حتی باشگاه‌های بزرگ دانست و افزود: در زمانه‌ای قرار داریم که یک باشگاه فوتبال شاید بالغ بر ۶۰۰ - ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند، اما دریغ از اینکه تنها ۱۰ میلیارد را به کار‌های اینچنینی اختصاص دهند. ما در تلاشیم تا این کار بزرگ، تبدیل به یک الگوی موفق برای سایر بنگاه‌های اقتصادی شود. به عنوان مثال در شهر‌های صنعتی مانند کرمان و اصفهان که چندین و چند واحد صنعتی بزرگ را در خود دارد، باز هم ما با در شهری مانند بم وارد شدیم و قریب به ۸۰۰ دختر و پسر را تحت پوشش خود قرار داده‌ایم.

کفاشیان که سابقه معاونت قهرمانی سازمان تربیت بدنی را هم در کارنامه دارد، افزود: اگر امروز به من پیشنهاد وزارت بدهند، طرح حمایت از بنگاه‌های اقتصادی برای حضور پررنگ در ورزش را روز میز خواهم گذاشت. وزارت ورزش با این وضع بودجه حتی به کار‌های عمرانی خود هم نمی‌رسد و تنها به کار‌های جاری و بخشی از هزینه‌های فدراسیون‌ها خواهد رسید. با این حال پیشنهاد من این است که حداقل شرایط را برای حضور واحد‌های صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی فراهم کند و با در اختیار دادن زمین یا مجموعه‌های بلااستفاده، شرایط را برای حضور این بخش‌ها در ورزش تسهیل کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با AFC و فیفا نیز در ارتباط هستید یا خیر؟ تصریح کرد: اخیرا فیفا و AFC از فدراسیون فوتبال درخواست کرده بودند که فعالیت‌های اجتماعی که در کشور انجام می‌شود را منعکس کنند که ما در این زمینه سعی کردیم کار‌هایی که در باشگاه مهرعظام انجام می‌شود را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی منعکس کنیم. برای پیشبرد اهدافمان چیزی حدود ۴۴۰ مربی در کشور از ما حقوق دریافت می‌کنند که امیدواریم با حضور این مربیان در آینده به اهداف پیش بینی شده دست پیدا کنیم.

کفاشیان در پایان به چهار دهه حضور حضور خود در ورزش و فعالیت‌های اخیرش در بخش خصوصی اشاره کرد: بعد از چهل سال که در ورزش و مدیریت آن حضور داشتم، تازه حالا احساس رضایت می‌کنم. تازه فکر می‌کنم در مسیر درست قرار دارم. ما تا پایان سال شمار ورزشکاران تحت پوشش باشگاه را به ۲۰ هزار نفر می‌رسانیم که کار بسیار بزرگی است و اثرات شگرفی در آینده ایران خواهد داشت. سال گذشته جشنواره خود را با حضور ۱۲ تیم در بخش پسرام و ۹ تیم در بخش دختران برگزار کردیم که امسال این تعداد به ۱۸ تیم پسران و ۱۵ تیم در بخش دختران افزایش پیدا کرده که از ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور در مجتمع گردشگری کوثر البرز (کردان) رقابت خواهند کرد. گردهمایی بزرگی که یکی از جلوه‌های قابل توجه فعالیت‌های باشگاه و ویترین کار‌هایی است که در طول سال انجام شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *