گفت‌وگو|

شرکت در روضه‌های خانگی سبک زندگی افراد را متحول می‌کند

7:00 - 30 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۲۰۲
شرکت در روضه‌های خانگی سبک زندگی افراد را متحول می‌کند
یک نویسنده کتاب، بر تاثیر شرکت در روضه‌های خانگی، خصوصا روضه امام حسین (ع) که زمینه ساز انتخاب و سبک زندگی است تاکید کرده و مطالعه کتاب «عکس‌های گمشده» را پیشنهاد می‌دهد.

مریم زمانی، نویسنده کتاب در گفت‌وگو با میزان درباره کتاب «عکس‌های گمشده» گفت: این اثر نگاهی دارد به برگزاری روضه‌های خانگی و تاثیر آن بر سبک زندگی افراد، رمان عکس‌های گم شده داستان تحول است، داستان زندگی که به برکت اهل بیت (ع) و روضه‌های امام حسین (ع) شکل گرفته و پابرجا مانده است.

وی ادامه داد: کتاب «عکس‌های گمشده» رمانی بوده که برگرفته از تجربیات من و اطرافیانم از حضور در مراسم روضه خانگی است. فراز و فرودهایی در روند داستان ایجاد  شده تا جذابیت اثر را بیشتر کند.

زمانی به بخشی از کتاب «عکس‌های گمشده» اشاره و تصریح کرد: حسین، دانشجوی رشته عکاسی بوده که برای انجام پروژه عکاسی‌اش از روضه‌های قدیمی به آنجا می‌رفته و همانجا درگیر یک ماجرای عاشقانه شده و به قتل رسیده است. مادرش در جستجوی حقیقت به محله‌های حاشیه شهر که حسین عکس‌های را از آنجا گرفته بود می‌رود، تا حقیقت را پیدا کند.

این نویسنده کتاب افزود: کتاب «عکس‌های گمشده» داستان مادری است که پسرش حسین را در یک نزاع خیابانی از دست داده، پسری که او را از سیدالشهدا (ع) هدیه گرفته است. او در ماه محرم باید به عزای پسرش بنشیند و بزرگترین تصمیم زندگی‌اش را بگیرد. تصمیمی که یک طرفش مرگ و طرف دیگرش زندگی است. بدین‌ترتیب در مورد عفو و بخشش، رضایت و ولی‌دم سخن به میان می آید و در عین حال تاثیرات روضه‌های خانگی و توسل به ائمه معصومین (ع) بر افکار افراد سخن گفته است.

زمانی بیان کرد: جوانی که به جرم قتل دستگیر شده ادعا می‌کند بیگناه است و حسین را شخص دیگری به قتل رسانده است و مادر حسین می‌خواهد قاتل اصلی را پیدا کند. این رمان خواندنی مخاطب را به گذشته انسان‌هایی می‌برد که حالا هیچ نشانی از گذشته‌شان ندارند و عوض شده‌اند.

وی به فصل هفتم کتاب «عکس‌های گمشده» به عنوان یکی از جذاب‌ترین بخش‌های اثر پرداخت و گفت: نگاه به روضه خوانی‌ها و تاثیرات آن به صورتی گسترده در تمام وجود افراد و حتی خانه‌های محل برگزاری روضه در نظر گرفته شده است و این مهم در این فصل به خوبی بیان شده و تا حدودی با تصویرسازی‌های ذهنی همراه شده که مطالعه آن برای مخاطب جذاب خواهد بود.

وی به پیام کتاب «عکس‌های گمشده» پرداخت و بیان کرد: روضه برای ائمه معصومین (ع) و امام حسین (ع) سبک زندگی افراد را متحول کرده و سبب می‌شود در نوع تصمیم گیری‌ها نکاتی انسانی و اخلاقی را در نظر بگیرند که ممکن است تا پیش از شرکت در مجالس این نکات را رعایت نمی‌کردند. روضه‌ها باعث می‌شود افراد متوجه اهمیت خودسازی شوند و به خودشناسی بپردازند.


انتهای پیام/


برچسب ها: معرفی کتاب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *