اخراج بی‌خانمان‌ها از پاریس در آستانه آغاز بازی‌های المپیک

13:14 - 22 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۸۹۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اخراج بی‌خانمان‌ها از پاریس در آستانه آغاز بازی‌های المپیک
پلیس فرانسه در آستانه آغاز بازی‌های المپیک تابستانی در پاریس، هزاران فرد بی‌خانمان را از این شهر اخراج کرده است.

خبرگزاری میزان - امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، وعده داده که بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ «شکوه پاریس» را به نمایش بگذارد؛ با این حال، گزارش شده که برای تحقق این وعده، دولت فرانسه می‌خواهد مشکل بی‌خانمان‌های پاریس را از نظر دور نگه دارد.

دولت فرانسه در حال بررسی انتقال هزاران مهاجر بی‌خانمان با اتوبوس از پاریس و سایر شهر‌ها در آستانه بازی‌های المپیک است.

نیویورک تایمز گزارش داد که در طول سال گذشته حدود ۵ هزار نفر تحت این برنامه اخراج شده‌اند.

دولت مکرون مدعی شده که این برنامه داوطلبانه است و ارتباط این طرح را با بازی‌های المپیک رد کرده است.

 پاریس در حال حاضر با کمبود مسکن اضطراری مواجه شده و جمعیت بی‌خانمان این شهر ۱۰۰ هزار نفر است که حدود نیمی از جمعیت بی‌خانمان در فرانسه به شمار می‌رود.

با این حال، به نظر می‌رسد یکی از مقام‌های دولت فرانسه با اظهارنظر مکرون درباره اینکه اخراج‌ها مربوط به بازی‌های آینده ۲۰۲۴ نیست، مخالفت می‌کند.

به گفته کریستف نوئل دو پایرات، یکی از مقامات ارشد دولتی در پاریس، پلیس و دادگاه‌ها در سراسر این شهر طی سال گذشته حدود ۵ هزار نفر را که اکثر آن‌ها مردان مجرد بودند، بیرون کرده‌اند. مقام‌های شهری آن‌ها را تشویق می‌کنند تا سوار اتوبوس به شهر‌هایی مانند لیون یا مارسی بروند.

اخراج بی‌خانمان‌ها از پاریس در آستانه آغاز بازی‌های المپیک

 این مقام مسئول در ایمیلی به یک روزنامه فرانسوی گفت که هدف «شناسایی افراد در خیابان در مکان‌های نزدیک به سالن‌های المپیک و حذف آن‌ها قبل از بازی‌ها است.»

از آغاز سال گذشته، یورش پلیس به اردوگاه‌های بی‌خانمان‌ها و ساختمان‌های متروکه افزایش یافته است.

مقام‌های پاریس مدعی هستند که بی‌خانمان‌ها را جابجا و برای آن‌ها مسکن در شهر‌های دیگر فراهم می‌کنند؛ با این حال، بسیاری از مهاجران به نیویورک تایمز گفتند که آن‌ها با وعده مسکن و خدمات اجتماعی به این برنامه جذب شدند، اما متوجه شدند که این روند می‌تواند منجر به اخراج شود.

دیگرانی که با نیویورک تایمز مصاحبه کردند، می‌گویند که آن‌ها هرگز نمی‌دانستند این برنامه داوطلبانه است، زیرا با پیشنهاد نقل مکان از سوی پلیس محاصره شده بودند.

افراد جابجا شده پس از ورود به شهر‌های جدید خود، به‌طور موقت در پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند و برای پناهندگی غربالگری می‌شوند؛ با این حال، تعدادی از این پناهجویان دستور اخراج دریافت کرده‌اند؛ افراد واجد شرایط می‌توانند مسکن بلندمدت دریافت کنند، اما حدود ۶۰ درصد از افراد از دریافت مسکن محروم هستند.

مهاجران می‌گویند که به آن‌ها قول داده شده بود در جای دیگری مسکن بگیرند، اما در نهایت در خیابان‌های ناآشنا و دور از خانه زندگی می‌کرنند یا برای اخراج آماده می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *