گفت‌وگو|

آشتیانی: مورینیو هم با این شرایط در فوتبال ایران به مشکل می‌خورد/ مبالغ و ارزش بازیکنان ایرانی واقعی نیست

1:30 - 21 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۷۷۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
آشتیانی:  مورینیو هم با این شرایط در فوتبال ایران به مشکل می‌خورد/ مبالغ و ارزش بازیکنان ایرانی واقعی نیست
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: متاسفانه در ایران برای بازیکنان بی‌کیفیت به این اندازه هزینه می‌کنند و در آخر هم باعث حاشیه می‌شوند.

اردلان آشتیانی در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط تیم فوتبال پرسپولیس در هفته‌های اخیر، اظهار داشت: از نظر من بزرگترین هدف سرخپوشان در این مقطع حفظ شاکله و استخوان بندی تیم است. باید تا جایی که می‌توانند ترکیب تیم برنده را حفظ کنند. جذب گاریدو به عنوان سرمربی از جهات متفاوتی می‌تواند به نفع سرخپوشان باشد. 

وی ادامه داد: گاریدو با توجه به کارنامه‌ای که دارد می‌تواند به خوبی هدایت سرخپوشان را بر عهده بگیرد و نباید از الان شخصیت و عملکرد او را نقد و بررسی کنیم. هر مربی که به ایران بیاید مشکلات خاص خود را خواهد داشت و باید یک چالش و شکل جدیدی از فوتبال را در ایران تجربه کند. اگر ژوزه مورینیو هم انتخاب می‌کردند باز هم نمی‌توانستیم با قاطعیت درباره موفقیت او در پرسپولیس صحبت کنیم. به نظرم گاریدو مربی با تجربه و باهوشی است و باید به او فرصت بدهیم تا با آرامش به کار خود ادامه دهد. 

بازیکنان پس از موفقیت در پرسپولیس سریعاً جدا می‌شوند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره روند نقل و انتقالات سرخپوشان پیش از آغاز فصل، تصریح کرد: مهمترین موضوعی که سرخپوشان باید در فصل نقل و انتقالات در نظر بگیرند این است که شاکله و استخوان‌بندی تیم را حفظ کنند. متاسفانه ما ترابی، بیرانوند و اسماعیلی‌فر را از دست دادیم و باید به سرعت جایگزینانی به مراتب بهتر از آن‌ها پیدا کنیم. اخیراً اخبار رسیده که عبدالکریم حسن هم می‌خواهد از جمع سرخ پوشان جدا شود که به نظرم باید مدیریت از این جدایی جلوگیری کند. مشکل ما این است که بازیکنانی را به ایران می‌آوریم که از لحاظ عملکرد به زیر صفر رسیده‌اند، اما وقتی رشد می‌کنند پس از نیم فصل یا نهایتاً یک فصل جدا می‌شوند. 

نقاط ضعف را پوشش ندهیم به مشکل خواهیم خورد

آشتیانی با بیان اینکه اگر نقاط ضعف را پوشش ندهیم قطعاً به مشکل خواهیم خورد، عنوان کرد: به نظرم با توجه به اینکه گاریدو شناخت زیادی از فوتبال ایران و تیم پرسپولیس ندارد؛ مدیریت باشگاه باید در پست‌های مختلف بازیکنان موثر را جذب کند. با توجه به بازیکنانی که از دست دادیم باید به سرعت نقاط ضعف را پوشش دهیم، زیرا اگر این اتفاق نیفتد قطعاً به مشکل خواهیم خورد. در هر صورت بازیکنان در فصل گذشته عملکرد خوبی داشتند و توانستند در بدترین حالت در کورس قهرمانی بمانند و در آخر قهرمان شوند و به نظرم مدیریت باید آن‌ها را حمایت کند و تکلیفشان را مشخص کند. اکثر تیم‌های لیگ برتر در حال تقویت هستند و در این مقطع بهترین زمان است که مربی خارجی را حمایت کنیم تا بدون مشکل و بهانه نتایج لازم را به دست بیاورد.

درویش با سیاست و باهوش کار می‌کند

وی در رابطه با انتقادات به عملکرد رضا درویش پس از پایان لیگ بیست و سوم در بازار نقل و انتقالات، متذکر شد: درویش تا به اینجا عملکرد خیلی خوبی از خود به جای گذاشته و طی این چند سال با قدرت به کار خودش‌ ادامه داده. او با توجه به تدابیری که اندیشید موفق شد از هیچ و پوچ قهرمانی بسازد. درویش یک فرد با سیاست و باهوش است. شاید تا دقایق آخر صبر کند و بهترین‌ها را جذب کند. متاسفانه برخی عادت دارند عجولانه تصمیم بگیرند و تیم را تحت فشار بگذارند. درویش خود را ثابت کرده و ما با توجه به عملکرد مثبتی که از او دیدیم ایمان داریم که تیم را به خوبی سر و سامان می‌دهد. 

بازیکنان عزت و احترام را با پول بدست نمی‌آورند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه توقع ما از بازیکنان این است که نسبت به سقف قرارداد متعهد باشند، گفت: اکثر بازیکنانی که به تیم‌ پرسپولیس می‌آیند به سرعت مطرح می‌شوند. اورونوف و عبدالکریم حسن در تیم‌های قبلی خود عملکرد مثبتی نداشتند، اما به محض اینکه به پرسپولیس آمدند دوباره به فرم ایده‌آل خود بازگشتند و اکنون تیم‌های حوزه خلیج فارس آن‌ها را می‌خواهند. بازیکنان در پرسپولیس بزرگ می‌شوند، اما باید این را در نظر داشته باشند که عزت و احترام را نمی‌توانند با پول به دست بیاورند. در خارج از فوتبال ایران برای چنین بازیکنانی با این کیفیت به هیچ عنوان به این اندازه پول نخواهند داد و حالا در ایران برای پرسپولیس ناز می‌کنند. 

آشتیانی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون در فوتبال ایران بسیاری از بازیکنان شرایط و ضوابط را رعایت نمی‌کنند. این چنین بازیکنانی که خارج از سقف قرارداد پول می‌خواهند باید این را در نظر داشته باشند که در خارج به آن‌ها به این اندازه پول نخواهند داد. بازیکنان ایرانی مبالغشان واقعی نیست و تنها افرادی که فوتبال ایران را به این روز انداختند مدیر برنامه‌های بازیکنان هستند. متاسفانه در ایران برای چنین بازیکنانی فقط هزینه می‌کنند در آخر هم بدون هیچ آورده‌ای تیم را رها می‌کنند و کوله باری از بدهی را روی دوش مدیرعامل می‌اندازند. به نظر من چنین بازیکنان بی‌کیفیتی در خارج از ایران شاید با نصف مبالغی که در ایران می‌گیرند هم دریافت نکنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *