جنایت در باریکه؛ کارزار صهیونیست‌ها علیه مدارس و بیمارستان‌های غزه

8:46 - 22 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۷۲۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایت در باریکه؛ کارزار صهیونیست‌ها علیه مدارس و بیمارستان‌های غزه
رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ علیه نوار غزه بر تخریب و انهدام زیرساخت‌های حیاتی این باریکه متمرکز بوده است.

خبرگزاری میزان - حمله هوایی جدید رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در جنوب غزه که آوارگان فلسطینی در آن پناه گرفته بودند، چهارمین حمله مشابه در همین چند روز بوده است. 

براساس آمار ارائه شده، در پی این حمله دست‌کم ۳۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

حمله در شهر عباسان در شرق خان‌یونس ورودی مدرسه العوده را هدف قرار داد و دست‌کم ۵۳ نفر هم مجروح شدند. پزشکان فلسطینی گفته‎اند که بیشتر قربانیان زن و کودک بودند. 

 

کارزار صهیونیست‌ها علیه مدارس و بیمارستان‌های نوار غزه

 

براساس گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی ۳ حمله دیگر از روز شنبه، ۱۶ تیر، به مدارس غزه که به‌عنوان پناهگاه استفاده می‌شدند انجام داده است.

فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا)، گفت: از زمان آغاز جنگ، دو سوم مدارس آنروا در غزه هدف حمله قرار گرفته، برخی بمباران شده و بسیاری از آن‌ها به شدت آسیب دیده‌اند.

وی تصریح کرد: مدارس از مکان‌های امن آموزش و پرورش و امید برای کودکان به سرپناه‌های شلوغ و اغلب به محل مرگ و فلاکت تبدیل شده‌اند. 

حمله‌های مشابه در روز‌های گذشته

رژیم صهیونیستی روز شنبه گذشته نیز مدرسه الجونی در اردوگاه آوارگان النصیرات را هدف قرار داد که طی آن ۱۶ نفر به شهادت رسیدند؛ آنروا گفت که در زمان حمله ۲ هزار نفر در این مدرسه پناه گرفته بودند.

به گفته آژانس دفاع غیرنظامی غزه، روز بعد، رژیم صهیونیستی به مدرسه خانواده مقدس در شهر غزه حمله کرده و ۴ نفر را به شهادت رساند. مقام‌های این مدرسه گفتند که در زمان حمله صد‌ها نفر در آنجا پناه گرفته بودند.

 

کارزار صهیونیست‌ها علیه مدارس و بیمارستان‌های نوار غزه

 

یکی دیگر از مدارس آنروا در اردوگاه النصیرات هم روز دوشنبه، ۱۸ تیر هدف حمله رژیم اشغالگر قرار گرفت. 

لازارینی که خواستار آتش‌بس فوری شد، در واکنش به این حمله‌ها، گفت: بی‌توجهی آشکار به قوانین بین‌المللی بشردوستانه نمی‌تواند به یک امر عادی تبدیل شود.

رژیم صهیونیستی در طول تهاجم خود به غزه که اکنون به بیش از ۹ ماه می‌رسد، بار‌ها تاسیسات غیرنظامی مانند مدارس، بیمارستان‌ها و مساجد را هدف قرار داده است.

کارزار نظامی رژیم صهیونیستی علیه زیرساخت‌های درمانی

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۴۴۰ حمله به مراکز بهداشتی در غزه انجام شده است.

همچنین وزارت بهداشت غزه گزارش داده که بیش از ۴۹۳ کارمند بخش مراقبت‌های بهداشتی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

در همین حال، کارشناسان جنایت‌های عمدی رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌های نوار غزه را محکوم کرده‌اند. گفته می‌شود که این رژیم ۳۴ بیمارستان را از کار انداخته که تازه‌ترین مورد بیمارستان اروپایی است.

 

کارزار صهیونیست‌ها علیه مدارس و بیمارستان‌های نوار غزه

 

دفتر رسانه‌ای غزه به‌تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی به زور بیمارستان اروپایی در شرق خان‌یونس را تخلیه و از خدمت خارج کرده است.

این بیانیه می‎گوید که رژیم صهیونیستی در حال ایجاد یک فاجعه انسانی بوده که بحران بهداشتی در نوار غزه را تا حد بی‌سابقه‌ای تشدید و جان هزاران بیمار و مجروح را تهدید می‌کند. 

با این جنایت جدید، مشخص است که جنایت‌های عمدی اشغالگران صهیونیست علیه بیمارستان‌ها براساس برنامه و قصد از پیش طراحی شده با هدف ایجاد بحران انسانی و بهداشتی در نوار غزه ادامه دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *