مودی در اقامتگاه پوتین؛ روسیه و هند به دنبال توسعه روابط

15:06 - 19 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۴۸۶
مودی در اقامتگاه پوتین؛ روسیه و هند به دنبال توسعه روابط
نخست‌وزیر هند در نخستین سفر خود به روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین، با رئیس‌جمهور این کشور دیدار و درباره موضوع‌های مختلف با وی رایزنی کرد.

خبرگزاری میزان - ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، از نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، در مسکو استقبال کرد و از او به عنوان «دوست عزیز» خود یاد کرد.

این نخستین سفر نارندرا مودی به روسیه از زماه آغاز جنگ اوکراین به شمار می‌رود؛ پوتین در اقامتگاه خود از مودی استقبال کرد و دیدار و مذاکره رسمی آن‌ها روز سه‌شنبه برگزار شد.

 

 

 

مودی در مسکو با پوتین دیدار کرد و دو طرف بر تقویت روابط بین دو کشور در حالی که سران غربی در نشست ناتو در واشنگتن گرد هم آمدند، تاکید کردند.

نخست‌وزیر هند تصاویری را از ورود خود به مسکو منتشر کرد و نوشت که به دنبال تعمیق بیشتر مشارکت راهبردی ویژه و ممتاز بین دو کشور است.

 

 

 

مودی آخرین بار در سال ۲۰۱۹ به روسیه سفر کرد، زمانی که در یک مجمع در بندر ولادیوستوک در شرق دور شرکت و با پوتین دیدار کرد؛ آن‌ها همچنین در سپتامبر ۲۰۲۲ در نشست سران سازمان همکاری شانگهای که در ازبکستان برگزار شد، با یکدیگر دیدار کردند.

 

سفر نخست‌وزیر هند به روسیه؛ تاکید پوتین و مودی بر توسعه روابط

رسانه دولتی روسیه گزارش داد که پوتین و مودی در مورد روابط در حوزه انرژی از جمله کمک روسیه به هند برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای بیشتر گفت‌وگو می‌کنند.

روسیه از زمان جنگ سرد روابط قوی با هند داشته و اهمیت دهلی‎نو به عنوان یک شریک تجاری کلیدی پس از جنگ در اوکراین افزایش یافته است.

سفر نخست‌وزیر هند به روسیه؛ تاکید پوتین و مودی بر توسعه روابط

 

چین و هند پس از تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و متحدانش که بیشتر بازار‌های غربی را به روی صادرات روسیه بسته است، به خریداران اصلی نفت روسیه تبدیل شده‌اند و به گفته تحلیلگران، هند اکنون بیش از ۴۰ درصد از واردات نفت خود را از روسیه دریافت می‌کند.

هند تاکنون بر ضرورت حل‎وفصل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین تاکید کرده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: ولادیمیر پوتین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *