نماینده مجلس: همکاری مجلس با قوه قضاییه در تنقیح قوانین راهگشای اجرای سند تحول قضایی است

8:51 - 22 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۴۸۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مجلس: همکاری مجلس با قوه قضاییه در تنقیح قوانین راهگشای اجرای سند تحول قضایی است
نماینده مردم کاشمر در مجلس دوازدهم با بیان اینکه قوانین مجرمانه زیادی وجود دارد و لازم است کم شود، گفت: مجلس باید در تنقیح قوانین به قوه قضاییه کمک کند چراکه این موضوع در اجرای دقیق سند تحول قضایی راهگشا خواهد بود.

جواد نیک‌بین در گفت‌وگو با میزان، گفت: رویکرد حجت الاسلام محسنی‌اژه‌ای در مدت ریاست بر قوه قضاییه را خوب ارزیابی می‌کنم به دلیل اینکه کاملا با سیستم قضایی آشناست و در سال‌های گذشته کارها را به صورت کارشناسی پیگیری کرده و به سرانجام رسانده است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس دوازدهم گفت: در سال‌های گذشته شاهد بودیم در قوه قضاییه از واسطه و واسطه‌گری پرهیز شده، کار به کارشناسان ذیربط سپرده شده و از دستورات عجله‌ای پرهیز شده است.

وی با بیان اینکه از جمله اقدامات مهم دستگاه قضا بروزرسانی سند تحول قضایی و ابلاغ آن است اظهار کرد: قوانین مجرمانه زیادی وجود دارد و لازم است کم شود چرا که وقتی عناوین مجرمانه زیاد باشد قاضی برای صدور حکم محدود می‌شود و آزادانه نمی‌توانند نظر بدهند.

نیک‌بین با اشاره به اینکه مجلس باید در تنقیح قوانین به قوه قضاییه کمک کند گفت: این موضوع در اجرای دقیق سند تحول قضایی راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: هفته قوه قضاییه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *