رونمایی از «بهبود بات»، هوش مصنوعی در خدمت توسعه مدیریت و بهره‌وری صنعت برق ایران

9:00 - 19 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۳۷۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رونمایی از «بهبود بات»، هوش مصنوعی در خدمت توسعه مدیریت و بهره‌وری صنعت برق ایران
در مراسمی با حضور معاون تحقیقات و منابع انسانی شرکت توانیر، مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و بهره‌وری و مدیران و معاونین حوزه منابع انسانی و انفورماتیک از نخستین بازوی هوشمند منابع انسانی صنعت برق با نام «بهبود بات» رونمایی شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری توانیر، این بات هوشمند، به عنوان بازوی هوش مصنوعی دفتر توسعه مدیریت و بهره‌وری شرکت توانیر، با هدف تسهیل اطلاع رسانی و آموزش در خصوص موضوعات مرتبط با بهره‌وری در صنعت برق راه اندازی شده است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی توانیر در این مراسم، ضمن تقدیر از همکاران تهیه کننده این بات، بر ضرورت استفاده از نوآوری‌ها و فناوری‌های روز دنیا برای افزایش راندمان و سهولت انجام کار در صنعت برق تاکید کرد و گفت: لازم حرکت رو به جلوی تمامی حوزه‌ها در توانیر، پیشرو بودن واحد‌های مجموعه منابع انسانی است.

ملاعلیا بهره گیری از این بازوی هوشمند را در پاسخگویی به سوالات متداول شرکت‌های زیرمجموعه، مفید ارزیابی نمود و نقش آن را در بالا بردن ضریب پاسخگویی صحیح، افزایش راندمان کاری افراد در ستاد توانیر، چشمگیر دانست.

وی این بازوی هوشمند را مصداق حکمرانی برشمرد و بر بهره گیری سایر بخش‌های مجموعه منابع انسانی، تحقیقات و انفورماتیک از این ظرفیت در راستای شفاف سازی قوانین و مقررات حاکم بر فرآیند‌های جاری تاکید کرد.

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت توانیر همچنین اظهار داشت: بهبود بات، نمونه‌ای از به کارگیری هوش مصنوعی در جهت ارتقای بهره‌وری در این حوزه است و می‌تواند نقش موثری در ارائه خدمات و دانش بهره‌وری به کارکنان و ذی نفعان این صنعت ایفا کند.

مدیرکل توسعه مدیریت و بهره‌‍وری توانیر نیز در این مراسم ضمن تشریح وظایف و کارکرد‌های این بازوی هوشمند گفت: این بازوی هوشمند، شامل بخش‌های مختلفی از جمله؛ درباره ما، اسناد بهره‌وری، برنامه‌های ارتقای بهره‌وری، معرفی هسته‌های دانشی شرکت‌های زیرمجموعه، پاسخگویی به سوالات متداول و تماس با ما است.

قیصری افزود: در حال حاضر، نسخه اولیه این بازو در پیام رسان «بله» قابل دسترس است و امکاناتی از قبیل ارائه اطلاعات مربوط به فعالیت‌ها و حوزه‌های کاری بهره‌وری، دسترسی به اسناد و مدارک مرتبط، معرفی برنامه‌های ارتقای بهره‌وری، پاسخگویی به سوالات متداول و برقراری ارتباط با دفتر توسعه مدیریت و بهره‌وری را فراهم می‌کند.

وی در ادامه از برنامه ریزی برای توسعه و ارتقای «بهبود بات» در آینده نزدیک خبر داد و از کاربران خواست تا با ارائه نظرات و پیشنهادات خود، به تکمیل و پویایی این ابزار هوشمند کمک کنند.

براساس این گزارش، «بهبود بات» گامی نوین در جهت هوشمندسازی حوزه منابع انسانی صنعت برق محسوب می‌شود و می‌تواند نقش موثری در ارتقای فرهنگ بهره‌وری، آموزش و توانمندسازی کارکنان و ذینفعان این صنعت ایفا کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *