گفت‌وگو|

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: قانون اقدام راهبردی مبنای کار مجلس در زمینه رفع تحریم‌هاست

8:00 - 30 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۲۸۴
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: قانون اقدام راهبردی مبنای کار مجلس در زمینه رفع تحریم‌هاست
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس وظیفه دارد از اقدام‌ها و برنامه‌های دولت حمایت کند، گفت که در رابطه با مسائل تحریم‌ها، قانون اقدام راهبردی و لغو تحریم‌ها مبنای کار مجلس است.

ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان ضمن اشاره به موضوع همکاری با دولت چهاردهم در زمینه موضوعات مربوط به حوزه سیاست خارجی و مذاکرات رفع تحریم‌ها، گفت: قطعا مجلس شورای اسلامی همکاری لازم را با دولت خواهد داشت.

عزیزی، اظهار کرد: بدون شک مجلس این وظیفه را دارد که هم از برنامه‌ها و هم از اقدام‌های دولت حمایت کند و در واقع تعامل همه‌جانبه‌ای که مجلس به دنبال آن است، این امکان را برای ملت عزیز فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما معتقد هستیم که مجلس و دولت باید در کنار هم به مسائل اولویت‌دار کشور بپردازند، تصریح کرد: امروز مسائل اقتصادی، روابط خارجی و موضوعات منطقه‌ای، بحث‌های مهمی هستند و تعامل و هماهنگی دولت و مجلس می‌تواند همه اهداف را در این سطوح برآورده کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ما اصرار به این داریم که در این مسیر، دولت و مجلس مسائل اولویت‌دار را در دستور کار قرار دهند، بیان کرد: تا جایی که می‌شود باید از حاشیه‌ها پرهیز شود و به اصل خدمت به مردم بپردازیم، چراکه این امر رضایت‌مندی مردم را فراهم می‌کند.

نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس و به‌ویژه کمیسیون امنیت ملی این موضوع را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند، افزود: از دولت هم انتظار داریم با همین رویکرد شروع کند و با همین رویکرد با مجلس همراهی داشته باشد تا از دل تعامل مجلس و دولت امر مهم پیشرفت، رشد، شکوفایی، خدمت و رضایت‌مندی مردم فراهم شود.

عزیزی در بخشی دیگر درباره موضوع مذاکرات برای رفع تحریم‌‌ها، اظهار کرد: دراین رابطه قانون اقدام راهبردی و لغو تحریم‌ها مبنای کار مجلس است و مجلس با قانونی که تصویب کرده، چارچوب روابط خارجی را به‌ویژه در حوزه هسته‌ای و تحریم‌ها مشخص کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه آنچه ما معتقد هستیم اجرای دقیق قانون است، گفت: بدون شک باید براساس مرّ قانون عمل کنیم؛ جمهوری اسلامی همواره در باب مذاکره هیچ منعی قائل نبوده و از مذاکره هم استقبال کرده اما مذاکره را بر مبنای منافع ملی، امنیت ملی و اقتدار ملی می‌داند و از این جهت این آمادگی را همیشه داشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *