وزیر ورزش: شرکت توسعه مشکلی برای پرداخت هزینه VAR ندارد و منتظر نظر کارشناسی صداوسیماست

12:06 - 18 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۲۵۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
وزیر ورزش: شرکت توسعه مشکلی برای پرداخت هزینه VAR ندارد و منتظر نظر کارشناسی صداوسیماست
وزیر ورزش و جوانان گفت: صداوسیما نظر قطعی خود را هنوز درباره VAR نداده است و به محض اینکه نظر بدهد، با نظر مثبت دستگاه‌های نظارتی کار‌ها را پیش خواهیم برد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی در پایان نشست سالانه مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال ایران و دپارتمان صدور مجوز باشگاهی گفت: روند روبه رشدی در زمینه مجوز حرفه‌ای داشتیم و از باشگاه‌هایی که توانستند مجوز حرفه‌ای را از AFC بگیرند، تقدیر شد.

وی ادامه داد: فوتبال کشور ما روند بسیار خوبی در بحث استاندارسازی داشته است. دولت باید تلاش خود را در بحث زیرساخت‌ها بیشتر کند. یکی از عمده مشکلات باشگاه‌ها در این خصوص است و داشتن ورزشگاه و منابع اختصاصی برای باشگاه‌ها، مساله‌ای است که ما با آن فاصله داریم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزشگاه آزادی هم یکی از ورزشگاه‌های مادر ما است و تیم‌های باشگاهی و ملی ما را مسابقات آسیایی نمایندگی می‌کند و امسال دولت ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی آن در نظر گرفته است تا بدون هیچ دغدغه‌ای میزبانی خوبی صورت بگیرد.

هاشمی تصریح کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا ۳ معیار برای مجوز حرفه‌ای در نظر گرفته است. معیار‌های A، الزامی است و امروز مشخص شد که چه باشگاه‌هایی موفق شدند به این معیار برسند، معیار‌های B و C الزامی نیست و در آینده نه چندان دور الزامی خواهد شد و من خواهش کردم که این معیار فرض بر الزامی شود تا پیگیری‌های آن صورت بگیرد.

وی ادامه داد: من چشم‌انداز خوبی می‌بینم و حرکات خوبی در مجموعه فوتبال رخ داده است. وزارت ورزش و جوانان نیز با کمک و مساعدت دولت توانست دو باشگاه مردمی استقلال و پرسپولیس را واگذار کند و خودش را از تیم‌داری دور کند. این دغدغه همیشه هواداران بود و خدا را شکر این دغدغه برطرف شده است.

هاشمی درخصوص آخرین شرایط VAR و پرداخت هزینه‌های آن توسط شرکت توسعه و نگهداری امکان ورزشی گفت: VAR یک سری الزامات دارد و یکی از آن، اظهار نظر صداوسیما و نظر تخصصی این سازمان برای دوربین‌ها است. صداوسیما نظر قطعی خود را هنوز نداده است و به محض اینکه صداوسیما نظر خود را بدهد، با نظر مثبت دستگاه‌های نظارتی کار‌ها را پیش خواهیم برد.

وی بیان کرد: فدراسیون فوتبال اقدامات خود را انجام داده است و شرکت توسعه و تجهیز منتظر صداوسیما است تا بر مبنای آن نظر، پول پرداخت شود و دستگاه وارد کشور شود. هر چند ۲ دستگاه وارد کشور شده است و دارد کار می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *