باند‌های جنایت‌‌کار در سوئد؛ از تغذیه با صنعت غیرقانونی میوه تا رشد باند‌های طایفه‌ای

15:38 - 17 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۱۲۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
باند‌های جنایت‌‌کار در سوئد؛ از تغذیه با صنعت غیرقانونی میوه تا رشد باند‌های طایفه‌ای
باندهای جنایت‌کار در سوئد در سال‌های اخیر با ریشه دواندن در بخش‌های مختلف این کشور، رشد قابل توجهی داشته‌اند.

خبرگزاری میزان – سوئد در سال‌های اخیر نقطه داغ اروپا در موضوع تیراندازی‌ها و بمب‌‌گذاری‌های باندی بوده است؛ از آغاز سال جاری تا نیمه ژوئن (۲۸ خرداد) ۱۷ نفر بر اثر تیراندازی‌های مرگ‌بار در سوئد کشته و ۲۲ نفر زخمی شدند.

براساس گزارش فایننشال تایمز، سوئد در شمال اروپا در سال‌های پیش از نرخ پایین تیراندازی‌های مرگ‌بار در اروپا لذت می‌برد، اما در یک دهه گذشته یکی از بالاترین نرخ‌های را به خود اختصاص داده است.

این گزارش همچنین آورده است که کودکان زیر سن قانونی از مهم‌ترین عاملان قتل‌های خشونت‌بار قراردادی در سوئد هستند.

در عین حال، براساس گزارش‌ها، جنایت‌های خشونت‌بار در سوئد در مسیر تبدیل شدن به روند باند‌های طایفه‌ای مشابه آلمان هستند؛ این موضوعی است که مقام‌های قضایی سوئد نیز به آن اشاره کرده‌اند.

براساس اعلام پلیس سوئد، صنعت غیرقانونی میوه سالانه میلیارد‌ها کرون سوئد را عاید باند‌های جنایت‌کار در سوئد می‌کند؛ در حال حاضر صنعت غیرقانونی تولید توت فرنگی حاشیه سودآوری برای خشن‌ترین سازمان‌های جنایی سود ایجاد کرده است.

به گزارش ویک، به شهروندان سوئد هشدار داده شده که دست‌فروش‌های کنار جاده‌ای توت فرنگی به جنگ باند‌های جنایت‌کار در این کشور دامن می‌زنند.

براساس اعلام تایمز، تجارت میوه احتمالا یکی از سرمایه‌گذاری‌های نامتجانس برای کسب‌وکار‌های مرتبط با مواد مخدر و خشونت‌های مرگ‌بار است سود سالانه آن میلیارد‌ها کرون می‌شود؛ عمده فروشندگان این میوه‌ها، کودکان زیر سن قانونی هستند.

مقام‌های سوئدی می‌گویند که تجارت میوه به منبع درآمد قابل توجهی برای یکی از خشن‌ترین باند‌های جنایی سوئد تبدیل شده است.

براساس گزارش روزنامه سوئدی آفتون بلادت، ارتباط باند‌های جنایت‌کار سوئد با تجارت میوه به حدی آشکار است که نام مستعار سرکرده یکی از باند‌های یاد شده «توت فرنگی» است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *