نخستین کارگاه آموزشی کارگزاران گمرکی آغاز به کار کرد

17:00 - 16 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۹۷۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
نخستین کارگاه آموزشی کارگزاران گمرکی آغاز به کار کرد
گمرک ایران به منظور آشنایی بیشتر و کاربردی با مفاهیم و اصطلاحات گمرکی، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی کارگزاران گمرکی پذیرفته‌شده آزمون سال ۱۴۰۲ خود کرده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، برگزاری این کارگاه در چارچوب خط مشی اساسی گمرک مبتنی بر تسهیل کسب و کار و با هدف مهارت‌افزایی و آشنایی عملی پذیرفته‌شدگان جدید کارگزاری گمرکی و برای اولین بار انجام شده است. 

فاطمه اعتماد‌مقدم مدیرکل مرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت‌سازی گمرک در مراسم افتتاح این کارگاه آموزشی، کارگزاران گمرکی را بازوان توانمند همه گمرکات در دنیا برشمرد و از برگزاری آزمون کارگزاری آتی در بهمن ماه سال جاری خبر داد. 

اعتماد‌مقدم با ابراز خرسندی از برگزاری دو آزمون کارگزاری طی دو سال گذشته، از صدور مجوز‌ها تا ۲۷ اسفند ماه سال گذشته خبر داد و افزود: با پیگیری انجام شده، بسیاری از پذیرفته‌شدگان کد کاری خود را دریافت کرده و آماده انجام خدمات گمرکی شده اند. 

این گزارش می‌افزاید: در این کارگاه آموزشی، مقررات قاچاق کالا و ارز، کلیات قانون امور گمرکی و آیین‌نامه اجرایی آن، طبقه‌بندی کالا در سیستم هماهنگ‌شده توصیف و کدگذاری کالا، سامانه جامع گمرکی، قوانین و مقررات مناطق آزاد و ویژه و کلیات روش‌های تعیین ارزش در گمرک، آموزش داده خواهد شد. 

بر اساس این گزارش، بررسی اسناد ضمیمه اظهارنامه، کلیات قانون مقررات صادرات و واردات و آیین نامه اجرایی آن، ثبت سفارش و آشنایی با سامانه جدید امور گمرکی از دیگر مواردی است که در این کارگاه آموزشی تشریح خواهد شد.

شایان ذکر است، کارگاه یادشده در تهران و در دو گروه از ۱۶ تیر ماه آغاز و تا ۲۱ تیر ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/


برچسب ها: گمرک کشور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *