پیام تبریک سران کشور‌های جهان به رئیس‌جمهور منتخب

12:49 - 16 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۹۲۱
پیام تبریک سران کشور‌های جهان به رئیس‌جمهور منتخب
سران کشور‌های جهان درپی موفقیت در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و همچنین پیروزی مسعود پزشکیان، پیام‌های تبریکی صادر کردند.

خبرگزاری میزان - کشور‌های بسیاری از ساعت‌های گذشته و در پی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری، پیام‌های تبریک را به ایران ارسال کرده‌اند.


سازمان همکاری شانگهای

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای ضمن تبریک پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: به شما اطمینان خاطر می‌دهم که دبیرخانه شانگهای متعهد به کار با همکاران ایرانی است. 

در این پیام همچنین آمده: برای آقای پزشکیان مسیری مستحکم با دستاورد‌های جدید حرفه‌ای، پیروزی در راستای منافع کشور و صلح، شادی و کامیابی برای مردم ایران آرزو می‌کنم.

عربستان

ملک سلمان پادشاه عربستان و محمد بن‌سلمان، ولی‌عهد این کشور در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان را در انتخابات ریاست‌جمهوری تبریک گفتند.

روسیه

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پیامی، پیروزی مسعود پزشکیان را در انتخابات ریاست‌جمهوری تبریک گفت. 

در پیام پوتین خطاب به پزشکیان که کاخ کرملین آن را منتشر کرده، آمد است: صمیمانه‌ترین تبریک‌های من را به مناسبت پیروزی‌تان در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران پذیرا باشید؛ روابط روسیه و ایران دوستانه و بر پایه حسن همجواری استوار است. 

عراق

عبداللطیف جمال رشید، رئیس‌جمهور عراق طی پیامی موفقیت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را به ایران و انتخاب مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس‌جمهور جدید به وی تبریک گفت و ضمن آرزوی موفقیت در منصب جدید، از تمایل کشورش برای تقویت روابط دو جانبه با ایران در راستای منافع دو کشور و دو ملت همسایه خبر داد.

سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق نیز موفقیت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را به رهبری، دولت و ملت ایران تبریک گفت.

حکیم گفت: امیدواریم رئیس‌جمهور جدید ایران به حل اختلاف‌های در منطقه و جهان کمک کند.

جمهوری آذربایجان

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در پیامی ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان را تبریک گفت.

علی‌اف در این پیام نوشت: من از شما دعوت می‌کنم به منظور تبادل نظر در مورد چشم‌انداز توسعه همکاری‌های دوجانبه به جمهوری آذربایجان سفر کنید.

سوریه

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در پیامی به مناسبت ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان، نوشت: پیروزی در انتخابات که نشان از اعتماد مردم عزیز ایران به شما، رهبری و مردم دارد، تبریک می‌گویم.

اسد همچنین گفت: آرزوی موفقیت و توفیق برای شما در تمام اموری که امنیت، ثبات و قدرت ایران را حفظ می‌کند، دارم.

عمان

هیثم بن طارق آل سعید، پادشاه عمان انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت.

کویت

امیر کویت در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم در ایران را به وی تبریک گفت.

پاکستان

آصف علی زرداری، رئیس‌جمهور پاکستان طی پیامی به مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات تبریک گفت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پاکستان و ایران دارای روابط برادرانه‌ای هستند، گفت: این روابط تحت ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان بیش از پیش تقویت خواهد شد.

سردار ایاز صادق، رئیس مجلس ملی پاکستان هم طی پیامی با تبریک پیروزی پزشکیان در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران گفت که انتخاب پزشکیان مظهر اعتماد قوی ملت ایران به وی است.

قطر

شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی، امیر قطر با صدور پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را به وی تبریک و تهنیت گفت.

تاجیکستان

امامعلی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان با ارسال پیامی، انتخاب مسعود پزشکیان را به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران تبریک گفت. 

ارمنستان

نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان ضمن ارسال پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: انتخاب جنابعالی را به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران صمیمانه تبریک گفته و برای شما موفقیت‌های روزافزون آرزو می‌کنم.

در ادامه این پیام آمده: روابط با کشور برادر ایران برای دولت و مردم ارمنستان که از زمان اعلام استقلال ارمنستان پیوسته در حال توسعه بوده است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تعمیق مستمر روابط گرم بین ارمنستان و ایران در زمینه همکاری‌های دوجانبه و ثبات و رفاه منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نخست‌وزیر ارمنستان گفت: من اطمینان دارم که با تلاش مشترک دولت‌هایمان، توافق‌های انجام شده بین ارمنستان و ایران اجرایی خواهد شد و ما به‌طور مشترک تعدادی برنامه جدید را برای رفاه مردمان دوست ارمنستان و ایران اجرا خواهیم کرد.

بلاروس

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس در پیامی گفت: برگزاری موفقیت‌آمیز رقابت انتخاباتی در شرایط سخت برای کشور شما، پیروزی بی‌قید و شرط ملت ایران است که همچنان با عزت و استواری مسیر توسعه مستقل را طی می‌کنند. 

در این پیام تبریک آمده است: نتایج رای‌گیری موید اقتدار بالای سیاسی شما و آزمون حمایت عمومی از مسیر رهبری کشور برای دفاع از منافع ملی ایران، ایجاد چشم‌انداز برای شهروندان و همکاری با کشورهای منطقه است. گفت‌وگو بین مینسک و تهران با اطمینان در همه سطوح گسترش می‌یابد.

رئیس‌جمهور بلاروس تاکید کرد: من متقاعد شده‌ام که در آینده نزدیک می‌توانیم همه توافق‌های انجام شده از جمله در مورد دادن شخصیت مشارکت استراتژیک به روابط بلاروس و ایران را اجرا کنیم.

الکساندر لوکاشنکو از مسعود پزشکیان دعوت کرد در یک سفر رسمی در زمان مناسب برای وی، به بلاروس سفر کند تا در مورد مبرم‌ترین موضوع‌های در دستور کار دوجانبه و همکاری‌های بیشتر بین کشورها در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی گفت‌وگو کند. رئیس‌جمهور بلاروس همچنین برای مسعود پزشکیان در  سمت ریاست‌جمهوری آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.

امارات

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، رئیس امارات در پیامی گفت: پیروزی مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب را در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می‌کنم. امید است دو کشور، با تقویت هر چه بیشتر روابط دوجانبه به سود ملت و کشور‌های خود، به گسترش صلح، ثبات و شکوفایی در منطقه یاری کنند.

بحرین

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین و سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد این کشور در پیام‌هایی جداگانه انتخاب مسعود پزشکیان به ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفتند.

اقلیم کردستان عراق

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب تبریک گفته و بر توسعه روابط دوستانه و ادامه همکاری‌های مشترک تاکید کرد.

مالزی

انور ابراهیم، رئیس‌جمهور مالزی ضمن تبریک پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام کرد که این نتیجه، منعکس‌کننده روح پویای دموکراسی و آینده‌ای نویدبخش برای ایران است.

ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در پیامی به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب ایران پیروزی وی در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهور ایران را تبریک گفته و بیان کرد که در دوره او همکاری میان ایران و ترکیه بیش از پیش استحکام خواهد یافت.

کره جنوبی

سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت کره جنوبی، بدینوسیله انتخاب مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه ۵ جولای را تبریک می‌گوید؛ امید است ایران، در دولت جدید در مسیر شکوفایی و توسعه گام برداشته و همچنین در عین حال، در ایجاد ثبات در منطقه نقش و کمک‌های سازنده‌ای ایفا کند؛ دولت جمهوری کره همچنین نسبت به تقویت هر‌چه بیشتر روابط و مناسبات دوستانه بین کره جنوبی و ایران ابراز امیدواری می‌کند.

دبی 

حاکم دبی، با انتشار یک پیام به زبان فارسی در شبکه اجتماعی «ایکس»، پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت و نوشت: پیروزی رئیس جمهور منتخب، مسعود پزشکیان را در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می‌نماییم. امید است دو کشور، با تقویت هر چه بیشتر روابط دوجانبه به سود ملت و کشور‌های خود، به گسترش صلح، ثبات و شکوفایی در منطقه یاری نمایند.

مالدیو

دفتر ریاست‌جمهوری مالدیو در بیانیه‌ای که در وبگاه آن منتشر شده، آورده است: رئیس‌جمهور مویزو در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نسبت به همکای با یکدیگر برای تقویت روابط میان مالدیو و ایران ابراز امیدواری کرد.

مویزو همچنین بهترین آرزو‌ها را برای موفقیت پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب ایران در ایجاد صلح و شکوفایی در ایران و در منطقه ابراز داشت.

الجزایر 

عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر پیام تبریکی به مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب ایران ارسال کرد.

دفتر ریاست جمهوری الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد: تبون در پیام تبریک خود به پزشکیان بار دیگر بر رضایت خود از سطح روابط برادری و همکاری دو کشور تاکید کرد. تبون عزم خود را برای تقویت و پیشبرد روابط بین دو کشور به گونه‌ای که در خدمت منافع دو ملت برادر باشد، تأیید کرد.

انصارالله

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله گفت: موفقیت انتخابات ریاست جمهوری را به مردم و رهبری ایران و به رئیس جمهور منتخب به خاطر پیروزی و جلب اعتماد مردمش تبریک می‌گوییم.

یمن

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پیامی ضمن تبریک به حاکمیت و ملت ایران به مناسبت برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس جمهور جدید کشورمان را به وی تبریک گفت.

پیام تبریک سید حسن نصرالله

دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران گفت:ما در حزب الله و جنبش‌های مقاومت در منطقه به جمهوری اسلامی به عنوان پشتوانه‌ای قوی، پایدار و پایدار نگاه می‌کنیم. ما تا رسیدن به پیروزی نهایی که ستون آن ایران قدرتمند و توانمند خواهد بود، با شما به راه خود ادامه خواهیم داد.

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *