بازتاب برگزاری دور دوم چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در رسانه‌های بین‌المللی

9:33 - 15 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۶۹۷
بازتاب برگزاری دور دوم چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در رسانه‌های بین‌المللی
اخبار مربوط به برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی پوشش داده شد.

خبرگزاری میزان – رسانه‌های مختلف در سراسر جهان از صبح روز جمعه، پانزدهم تیر ۱۴۰۳ به‌صورت گسترده به پوشش اخبار رای‌گیری دور دوم چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران پرداختند و تصاویر و ویدیو‌های متعددی را از این روند بازنشر کردند.

رسانه‌های انگلیسی‌زبان از ساعات اولیه بازگشایی شعبه‌های اخذ رای به پوشش این رویداد پرداختند.

الجزیره انگلیسی پوشش لحظه به لحظه فرآیند رای‌گیری دور دوم چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری را در دستور کار خود قرار داد.

فرانس ۲۴ نیز با انتشار عکسی از رهبر معظم انقلاب در هنگام انداختن رای به صندوق خبر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران را پوشش داد.

آناتولی ترکیه نیز خبر آغاز فرآیند رای‌گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را با گمانه‌زنی درباره پیروز این انتخابات پوشش داد.

رویترز، یورونیوز و ان‌بی‌سی نیز اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری در ایران را پوشش دادند.

اسپوتنیک روسیه نیز خبر برگزاری انتخابات در ایران را پوشش داد؛ روسیا الیوم از دیگر رسانه‌های روسی بود که با انتشار تصویری از رهبر انقلاب در پای صندوق رای، خبر آغاز رای‌گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

گاردین و دویچه وله نیز پوشش خبر برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران را در دستور کار داشتند.

رسانه‌های آمریکایی مانند واشنگتن پست، ام‌اس‌ان و سی‌ان‌ان نیز از نخستین ساعات آغاز فرآیند رای‌گیری در ایران، به پوشش خبرهای مربوط به آن پرداختند.

رسانه‌های آسیایی مانند نیکی، ان‌اچ‌اِی‌کِی، فایننشال اکسپرس، هندوستان تایمز، شینهوا و هندو نیز خبر برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را پوشش دادند.

رسانه‌های عربی‌زبان هم تحولات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به‌صورت گسترده پوشش دادند؛ رسانه‌هایی مانند المسیره این خبر را با حضور رهبر انقلاب پای صندوق رای پوشش دادند.

المیادین نیز از حضور گسترده مردم ایران پای صندوق‌های رای در ساعات آغازین برگزاری رای‌گیری خبر داد.

العالم با انتشار ویدیویی، از تشکیل صف‌های طولانی در مقابل شعبه‌های اخذ رای در ایران خبر داد.

 

 

رسانه‌های عربی به حضور رهبر انقلاب پای صندوق رای در نخستین ساعات صبح توجه ویژه‌ای داشتند؛ بخش عربی سی‌ان‌ان، الشرق و روسیا الیوم پوشش خبری خود درباره انتخابات در ایران را با موضوع یادشده انجام دادند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *