کارناوال مرگ در روز جشن استقلال آمریکا؛ دست‌کم ۳۳ نفر کشته شدند

11:39 - 16 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۸۹۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کارناوال مرگ در روز جشن استقلال آمریکا؛ دست‌کم ۳۳ نفر کشته شدند
خشونت‌های مرگ‌بار جشن استقلال آمریکا در تعطیلات چهارم جولای سالانه شماری از شهروندان این کشور را به کام مرگ می‌فرستد.

خبرگزاری میزان – خشونت و تیراندازی‌های جمعی در آمریکا غالبا در فصل تابستان افزایش می‌یابد؛ این موضوع سبب شده تا جشن‌های چهارم جولای به مناسبت استقلال این کشور، هر سال به کارناوال مرگ تبدیل شود.

تعطیلات مراسم چهارم جولای (چهاردهم تیر) در آمریکا در سال‌های اخیر یکی از نقاط اوج تیراندازی‌های جمعی در این کشور بوده است؛ در تعطیلات آخر هفته چهارم جولای سال‌های اخیر، شهر‌های بزرگ سراسر آمریکا ده‌ها حادثه تیراندازی و قتل را ثبت کردند.

یک استاد کالج عدالت جنایی در آمریکا بر این باور است که چهارم جولای در آمریکا همیشه خونین است؛ هوای گرم‌تر، فعالیت‌های اجتماعی بیشتر در فضای باز و مهمانی‌هایی با مواد مخدر و الکل همه عواملی هستند که در خشونت چهارم جولای نقش دارند.

وی معتقد است این جنایت‌ها رخ می‌دهند، زیرا ترس اندکی از سیستم قضایی به موازات تعداد زیاد اسلحه در خیابان‌ها وجود دارد.

در عین حال، گزارش‌ها نشان می‌دهند که جشن استقلال آمریکا در سال جاری به بیم و هراس عمومی از خشونت‌های مسلحانه گسترده منجر شده است.

 

کارناوال مرگ در روز جشن استقلال آمریکا؛ دست‌کم ۳۳ نفر کشته شدند

از سال ۲۰۲۱ تاکنون ۸۰ تیراندازی جمعی در جریان تعطیلات مربوط به جشن استقلال آمریکا رخ داده است.

براساس گزارش آسوشیتدپرس و یواس‌اِی‌تودی، از سال ۲۰۰۶ تاکنون پنج کشتار جمعی در جشن‌های چهارم جولای آمریکا رخ داد.

این آمار از سوی وب‌سایت تخصصی گان ویلونس آرشیو، رصدکننده تیراندازی‌های جمعی در آمریکا تایید شده است؛ این آمار نشان داد که از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۵۸ تیراندازی جمعی در جشن‌های چهارم جولای رخ داده است.

براساس گزارش‌ها، خشونت گسترده در جشن‌های استقلال آمریکا در سال ۲۰۲۴ دست‌کم ۳۳ کشته برجای گذاشت.

به گزارش آسوشیتدپرس، چهارم جولای از نظر تاریخی یکی از مرگ‌بارترین روز‌های سال آمریکا است؛ تیراندازی‌های متعدد در تعطیلات چهارم جولای سال گذشته آمریکا بیش از ۱۰ کشته و ۶۰ زخمی برجای گذاشت؛ در سال پیش از آن نیز هفت نفر بر اثر تیراندازی چهارم جولای فقط در شیکاگو کشته شدند.

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که تیراندازی‌ها و دیگر خشونت‌های آخر هفته چهارم جولای سال جاری در سراسر آمریکا دست‌کم جان ۳۳ نفر را گرفت و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

به گزارش شیکاگو سان تایمز، فقط در شیکاگو، ۱۱ نفر بر اثر تیراندازی‌های صبح روز جمعه در آخر هفته طولانی چهارم جولای کشته و ۵۵ نفر زخمی شدند؛ این خشونت شامل تیراندازی دسته‌جمعی در روز پنجشنبه بود که مرگ ۲ زن و یک پسر ۸ ساله را رقم زد.

 

کارناوال مرگ در روز جشن استقلال آمریکا؛ دست‌کم ۳۳ نفر کشته شدند

شهردار شیکاگو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: خشونت اخیر شهر ما را در حالت غم و اندوه قرار داده است؛ شهر در آخر هفته حضور پلیس را افزایش خواهد داد.

خشونت‌های اخیر از جمله تیراندازی و چاقوکشی در یکی از سواحل دریاچه میشیگان در شیکاگو، مقام‌های این شهر را بر آن داشت تا برای احتیاط هر شب آن را در تعطیلات آخر هفته تعطیل کنند.

در عین حال، گزارش‌ها نشان می‌دهند که ایالت کالیفرنیا نیز در تعطیلات چهارم جولای شاهد موج مرگ‌باری از خشونت‌ها بوده است؛ براساس اعلام پلیس این ایالت، در کمتر از ۲ ساعت در روز چهارم جولای بر اثر خشونت‌های رخ داده ۲ نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

در تیراندازی مرگبار در فیلادلفیای ایالت پنسیلوانیا نیز یک جوان ۱۹ ساله کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

در تیراندازی‌های جداگانه در شهر بوستون ایالت ماساچوست یک نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند.

در ایالت کانیتیکت نیز تیراندازی در جشن چهارم جولای به مرگ یک زن منجر شد.

نتیجه تیراندازی در جریان مراسم جشن استقلال در شهر آلبانی نیویورک نیز یک کشته و شش زخمی بود؛ این افراد در محدوده سنی ۱۶ تا ۱۹ سال قرار دارند.

در مهمانی چهارم جولای در حومه دیترویت ایالت میشیگان نیز پنج نوجوان زخمی شدند؛ سه نفر از زخمی‌ها ۱۴ ساله و یکی ۱۵ ساله هستند؛ تیراندازی در باشگاه شبانه در تمپا در ایالت فلوریدا نیز چهار زخمی برجای گذاشت.

خشونت با چاقوی یک پسر ۲۰ ساله علیه پدر ۴۳ ساله اش در کوئینز نیویورک با تیراندازی مرگ‌بار پلیس و کشته شدن پسر پایان یافت.

 

کارناوال مرگ در روز جشن استقلال آمریکا؛ دست‌کم ۳۳ نفر کشته شدند

تیراندازی در جشن چهارم جولای سنت لوئیس ایالت میسوری نیز ۲ کشته و پنج زخمی برجای گذاشت.

در ویرجینیای جنوبی یک مرد ۴۲ ساله و در تاونی تاون ایالت مریلند یک مرد ۳۶ ساله قربانی خشونت جشن استقلال آمریکا شدند.

تیراندازی‌های دیگری نیز در جریان تعطیلات جشن استقلال در آمریکا رخ دادند که بر اثر آن‌ها چند نفر دیگه کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *