باقری: هرگونه تنش‌آفرینی جدید در منطقه قطعا به ضرر آتش‌افروزان است

16:03 - 15 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۸۰۱
باقری: هرگونه تنش‌آفرینی جدید در منطقه قطعا به ضرر آتش‌افروزان است
سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه مجارستان درباره گسترش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا هشدار داد.

خبرگزاری میزان - علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با پیتر سیارتو، وزیر خارجه و تجارت مجارستان، درباره روابط دوجانبه، موضوع‌های مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی در این تماس تلفنی با تبریک آغاز ریاست دوره‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا اظهار کرد: ایران و مجارستان همواره روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اند و مناسبات دو کشور در سالیان اخیر  مثبت و روبه‌جلو بوده است.

باقری با بیان این‌که تقویت ثبات در منطقه و پرهیز از گسترش تنش‌ها ضروری است، تاکید کرد: تداوم جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین و تهدیدهای اخیر علیه لبنان شرایط منطقه را در وضعیت جدیدی قرار داده و نشان داد حیات اشغالگران در ترویج بی‌ثباتی است، اما هرگونه تنش‌آفرینی جدید در منطقه قطعا به ضرر آتش‌افروزان خواهد بود.

در این گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه مجارستان نیز  شهادت آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان را مجددا به باقری و دولت و مردم ایران مجددا تسلیت گفت.

وی با تاکید بر اهمیت دیپلماسی در روابط دو جانبه و عرصه بین‌المللی، از تقویت مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران استقبال و ابراز امیدواری کرد که در دوران ریاست مجارستان بر اتحادیه اروپا این گفت‌وگو‌ها مستحکم‌تر شود.

وزیر خارجه مجارستان همچنین بر ضرورت تقویت تلاش‌ها با هدف اجتناب از تشدید درگیری‌ها در منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *