گفت‌وگو|

۲ توصیه اساسی برای پیشگیری از ابتلا به تب دنگی

9:16 - 14 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۴۹۲
۲ توصیه اساسی برای پیشگیری از ابتلا به تب دنگی
یک متخصص بیماری‌های عفونی ضمن اشاره به اینکه موردی که در تهران به بیماری تب دنگی مبتلا شده باشد، نداریم، گفت: توصیه می‌شود افرادی به جنوب و شمال کشور، مناطق جنگلی و کشور‌های حاشیه خلیج فارس سفر می‌کنند و یا در این مکان‌ها زندگی می‌کنند حتما از پشه بند و مواد ضد پشه بر روی پوستشان استفاده کنند.

پیام طبرسی در گفت‌وگو با میزان درباره وضعیت بیماری «تب دنگی» در تهران گفت: چند بیمار در تهران شناسایی شده بودند که همه آن‌ها به کشور امارات سفر داشتند و در آنجا مبتلا شده بودند و در تهران بستری و درمان شدند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: موردی که در خود تهران به این بیماری مبتلا شده باشد، نداریم البته آمار دقیق مبتلایان در اختیار وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: در این بیماری انتقال فرد به فرد صورت نمی‌گیرد و انتقال از طریق پشه صورت انجام می‌شود. از این رو توصیه می‌شود افرادی که به جنوب و شمال کشور، مناطق جنگلی و کشور‌های حاشیه خلیج فارس سفر می‌کنند و یا در این مکان‌ها زندگی می‌کنند حتما از پشه بند و مواد ضد پشه بر روی پوستشان استفاده کنند.

گروه‌های پرخطر باید مراقبت بیشتری در برابر«تب دنگی» داشته باشند

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: گروه‌های پرخطر از جمله افراد مسن، کودکان و بیمارانی که دچار نقص ایمنی هستند باید مراقبت بیشتری در برابر این بیماری داشته باشند چرا که ممکن است این بیماری در آن‌ها با شدت بیشتری بروز پیدا کند.

متخصص بیماری‌هایی عفونی بیان کرد: تب دنگی در حال حاضر موضوعیت چندانی ندارد و بیشتر برای وزارت بهداشت از جهت مقابله و از بین بردن پشه مهم است.

انتهای پیام/

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *