بررسی شکایات مستاجر از مالک از مراکز استان‌ها آغاز می‌شود/ حل عمده مشکلات در شورای‌های حل اختلاف

13:02 - 13 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۴۷۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بررسی شکایات مستاجر از مالک از مراکز استان‌ها آغاز می‌شود/ حل عمده مشکلات در شورای‌های حل اختلاف
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره امکان شکایت مستاجر از مالک تا ۵ سال و بار سنگین ورودی پرونده‌ها به قوه‌ قضاییه، گفت: ابتدا در مراکز استان‌ها این موضوع رسیدگی می‌شود و عمده پرونده‌ها در شورای حل اختلاف بررسی خواهد شد.

خبرگزاری میزان - هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری در پاسخ به سوال میزان مبنی بر اینکه برای کاهش بار پرونده‌های وردی به قوه‌ قضاییه در پی فراهم‌شدن امکان شکایت مستاجر از مالک تا ۵ سال به واسطه تصویب قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره، گفت: این موضوع مر صریح قانون است و قانون‌گذار آن را تصویب کرده و ما مجری قانون هستیم.

وی ادامه داد: عمده شکایات مستاجر از مالک در شورای‌های حل اختلاف بررسی خواهد شد و برای اینکه بار شکایات در قوه‌ قضاییه زیاد نشود ابتدا در ۳۱ مرکز استا‌ن کشور که مشکلات جدی‌تر است به‌طور تدریجی به شکایات رسیدگی خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: مالکان سالانه هم از افزایش قیمت ملک و هم از افزایش قیمت اجاره برخوردار می‌شوند که درخواست ما از مالکان این است که با مستاجران مدارا کنند تا چند سال آینده ساخت واحد‌های مسکونی به نتیجه برسد و با افزایش تولید مسکن مشکلات کاهش یابد.

عباسی‌اصل تاکید کرد: باتوجه به تامین ۶ میلیون قطعه زمین برای ساخت واحد مسکونی در آستانه یک جهش بزرگ برای ساخت مسکن هستیم که قطعا تاثیر مستقیمی بر بازار اجاره خواهد داشت.

انتهای پیام/


برچسب ها: ساخت مسکن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *