رئیس جدید دادگاه عمومی بخش میانکوه معرفی شد

9:25 - 13 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۴۱۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس جدید دادگاه عمومی بخش میانکوه معرفی شد
آئین تکریم و معارفه رئیس دادگاه بخش میانکوه استان چهارمحال و بختیاری با حضور جمعی از مسئولان قضایی استانانی و شهرستانی برگزار شد.

خبرگزاری میزان- آئین تکریم و معارفه ریاست دادگاه بخش میانکوه استان چهارمحال و بختیاری با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان برگزار شد.

کرم شیخ‌پور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان چهارمحال و بختیاری در این مراسم طی سخنانی با اشاره به ترویج سنت غلط تیراندازی در مجالس در بین برخی اقوام، اظهار کرد: تیراندازی در عزا و عروسی عملی است که در برخی مناطق انجام می‌شود و گاهی این تیراندازی سبب‌ جان باختن یا مجروح شدن برخی از افراد حاضر در این مجالس می‌شود.

وی افزود: اگرچه در زمان‌های گذشته در فرهنگ ایلات تیراندازی همراه با سوارکاری و آداب و رسوم خاص انجام می‌شده است اما امروز این عمل در مراسم‌هایی انجام می‌گیرد که مملو از جمعیت است و غالباً نیز چون با بی دقتی و بی‌احتیاطی همراه است سبب بروز خسارت‌های جانی جبران ناپذیری می‌شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان گفت: علی‌رغم آنکه دستگاه قضا و نیروی انتظامی با این افراد برخورد قاطع می‌کنند اما فرهنگ‌سازی و هم‌افزایی نهادهای فرهنگی و همچنین همراهی مردم می تواند در برچیده شده این رسم غلط بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *