اتحاد محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی

7:45 - 17 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۱۳۰
اتحاد محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی
هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان می‌تواند با پاسخ منسجمی از سوی گروه‌های مقاومت در سراسر منطقه مواجه شود.

خبرگزاری میزان - تحلیلگران بر این باورند که یک درگیری گسترده می‌تواند گروه‌های مقاومت را در منطقه به حمایت از حزب‌الله لبنان و مبارزه با رژیم صهیونیستی تشویق کند.

طی ماه‌های اخیر و پس از آغاز جنگ غزه، تنش میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان در مرز‌های شمال اراضی اشغالی تشدید شده است.

لفاظی رژیم صهیونیستی و پاسخ کوبنده حزب‌الله

مقام‌های رژیم صهیونیستی مدعی تدارک برای حمله به لبنان هستند؛ اما با تشدید لفاظی‌های رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان با اقتدار پاسخ داده و هشدار می‌دهد که چنین درگیری نه‌تنها بر رژیم صهیونیستی بیش از آنچه فکر می‌کند تأثیر می‌گذارد، بلکه در منطقه نیز احساس خواهد شد.

پایگاه شبکه الجزیره در گزارشی با عنوان «متحدان محور مقاومت حزب‌الله در انتظار مبارزه با اسرائیل هستند»، به این موضوع پرداخته و می‌نویسد: به گفته تحلیلگران، حمایت منطقه‌ای از حزب‌الله، «محور مقاومت» است، یک شبکه منطقه‌ای از گروه‌های مقاومتی، که از زمانی که اسرائیل جنگ وحشیانه خود را علیه غزه آغاز کرد، شروع به اعلام حضور خود کرده‌اند.

اتحاد جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی

قاسم قصیر، تحلیلگر نزدیک به حزب‌الله به الجزیره، گفت: محور مقاومت در مقابله با هرگونه اقدام نظامی اسرائیل علیه لبنان مشارکت خواهد داشت.

تغییر معادلات منطقه و هشدار گروه‌های مقاومت به آمریکا و رژیم صهیونیستی

اگر رژیم صهیونیستی تمرکز خود را از غزه به لبنان تغییر دهد، محاسبات منطقه‌ای ممکن است با گسترش دامنه تغییر کند.

قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق، گفت: اگر آمریکا به حمایت از این رژیم غاصب و حمله به لبنان و حمله به حزب‌الله ادامه دهد، باید بداند که تمام منافع خود را در منطقه و عراق هدف قرار داده است.

هماهنگی رو به رشد میان گروه‌های مقاومت منطقه

از آنجایی که حزب‌الله لبنان خود را به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و محوری در محور مقاومت تثبیت کرد، نفوذ آن به سوریه، عراق و یمن نیز گسترش یافت و در آنجا لجستیک، عملیات و آموزش را با گروه‌های هم‌فکر هماهنگ می‌کند.

رناد منصور، مدیر پروژه ابتکار عراق در اندیشکده چتم هاوس، می‌گوید: از بسیاری از گروه‌ها به‌ویژه آن‌هایی که به صورت فراملی در این محور تمایل دارند، از سوی مقام‌های حزب‌الله در کشور‌های مختلف درخواست می‌شود که به آن‌ها کمک کنند.

اتحاد جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی

این گروه‌ها می‌توانند شامل بخش‌هایی از نیرو‌های بسیج مردمی در عراق (حشد الشعبی)، ارتش یمن و جنبش انصارالله و گروه‌هایی در سوریه باشند.

همکاری نزدیک انصارالله یمن و حزب الله لبنان

نیک برومفیلد، تحلیلگر مستقل یمن، گفت: شاید بیش از هر گروه دیگری در محور مقاومت، یمنی‌ها رابطه خود را با حزب‌الله بنیادی می‌دانند.

تاکنون، نیرو‌های یمنی بیشتر بر حمله به کشتی‌های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ تمرکز کرده‌اند، اما در صورت تشدید حملات برون مرزی از سوی رژیم صهیونیستی، ترافیک دریایی در دریای مدیترانه نیز ممکن است با اختلال مواجه شود.

در حالی که این حمله ممکن است پویایی جدیدی ایجاد کرده باشد، این دو گروه سال‌ها با یکدیگر هماهنگ بوده‌اند و در صورت تشدید تنش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله، این گروه‌ها می‌خواهند بسیج شوند.

تامر بداوی، تحلیلگر عراقی با تمرکز بر سیاست و امنیت، به الجزیره گفت: یک چشم‌انداز تشدید حملات مشترک و احتمالا گسترش این مشارکت برای دربرگرفتن بازیگران دیگر بیشتر خواهد بود.

این تحلیلگر عراقی، گفت: اگر یمنی‌ها حرکت کشتی‌ها را از طریق دریای سرخ به سمت اسرائیل چالش‌برانگیزتر و خطرناک‌تر می‌کنند، هدف قرار دادن کشتی‌هایی که از طریق مدیترانه به اسرائیل می‌روند، فشار بیشتری بر اسرائیل وارد می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *