پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲

12:40 - 11 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۰۸۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هزینه ایجاد شغل در کشور گفت: حدود ۵ هزار میلیاردتومان تسهیلات در سال ۱۴۰۲ به مشاغل خانگی پرداخت شد.

خبرگزاری میزان - محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری  با اشاره به عملکرد و اقدامات دولت سیزدهم در حوزه‌ اشتغال‌آفرینی، گفت: اساس اقتصاد‌های دنیا تنها بر مشاغل کارخانه‌ای نیست و مشاغل خانگی  نیز جز مشاغلی است که باید حمایت شود.

وی افزود: برخی منتقدان رشد تعداد مشاغل در دولت سیزدهم را مورد سوال قرار داده‌اند، درحالی که تعداد بیمه‌شدگان افزایش یافته است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: ما از کمیت ایجاد اشتغال عبور کردیم و پیشرفت خوبی حاصل شده است.

کریمی بیرانوند ادامه داد: برای ایجاد هر شغل ۱۵۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی به افزایش تسهیلات پرداختی در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: امسال را هدف‌گذاری کردیم که فقط به بیکاری و اشتغال فارغ‌التحصیلان بپردازیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مشاغل خانگی سهم ۱۰ درصدی از مشاغل ایجادشده را به خود اختصاص داده‌ است.

کریمی بیرانوند با اشاره به اینکه مشاغل خانگی در دولت سیزدهم از گوشه رینگ خارج شد، گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۵ هزار میلیاردتومان تسهیلات به مشاغل خانگی اختصاص یافت.

وی افزود: در حوزه مشاغل خانگی هیچ دولتی این موضوع را کنار نمی‌گذارد و هیچ توجیهی برای اینکه مشاغل خانگی مهم نباشد وجود ندارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در صورتی که دولت چهاردم به مشاغل خانگی توجه نکند قطعا به این حوزه آسیب وارد می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *