حل مشکل کمبود نیروی آموزش و پرورش با جذب معلمان بلاتکلیف

9:59 - 10 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۸۶۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
حل مشکل کمبود نیروی آموزش و پرورش با جذب معلمان بلاتکلیف
نماینده مردم ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در مجلس گفت: اگر قرار است مشکل کمبود نیروی آموزش و پرروش حل شود باید با بکارگیری نیرو‌های حق التدریس، خرید خدماتی و ... این مشکل را حل و فصل کرد.

خبرگزاری میزان - فرشاد ابراهیم پور نورآبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۰ تیرماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اتخاذ تدابیر لازم برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، خطاب به وی گفت: آقای وزیر مهم‌ترین برنامه شما در زمان اخذ رأی اعتماد در مجلس اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود لذا لازم است توضیح دهید اجرای این سند به کجا رسید؟

نماینده مردم ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در مجلس شورای اسلامی افزود: در حالی مهرماه اعلام کردید که ۲۵ هزار کلاس درس فاقد معلم هستند که در آبان ماه مجددا گفتید این مشکل حل شده لذا توضیح دهید این مشکل به چه طریقی حل شده است.

وی ادامه داد: همچنین در حالی از تامین امنیت امتحانات نهایی صحبت کرده اید که کارت ورود به جلسه در آزمون‌های آموزش و پرورش چالش‌های بسیاری ایجاد کرد، ضمن آنکه نیرو‌های حق التدریس، خرید خدمات، سرباز معلمان و ... بلاتکلیف هستند و اگر قرار است مشکل کمبود نیروی آموزش و پرروش حل شود باید با بکارگیری همین نیرو‌ها این مشکل را حل و فصل کرد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: سامانه‌های آموزش و پرورش و نقل و انتقال معلمان با مشکلات جدی روبرو هستند ضمن آنکه عدم توزیع اعتبارات عمرانی به صورت عادلانه به برخی از شهر‌ها فشار آورده است. همچنین آموزش و پرورش در شرایط فعلی راهی جز مردمی‌سازی و واگذاری مدارس به معلمان ندارد.
انتهای پیام/


برچسب ها: جلسه علنی مجلس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *