۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان ایلام افتتاح شد

9:41 - 09 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۷۱۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان ایلام افتتاح شد
۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان‌های ایوان و چوار استان ایلام که سبب کاهش مراجعات مردم به دادگستری، صرفه جویی در در زمان و هزینه، کاهش حجم کاری قضات و کارمندان اداری و ... می‌شوند افتتاح شد.

خبرگزاری میزان - همزمان با روز تکریم مردم با ارائه خدمات هوشمند قضایی، ۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان‌های ایوان و چوار افتتاح و به بهره برداری رسید.

شیرزادی با گرامی داشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی (ره) معمار دستگاه قضایی و ۷۲ تن از یاران امام و نظام در حادثه غمبار هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ گفت: با افتتاح این دو دفتر، تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان به ۲۳ دفتر افزایش یافت و تمامی حوزه‌های پانزده گانه قضایی استان تحت پوشش خدمات الکترونیکی این دفاتر قرار گرفته اند.

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان ایلام افزود: وجود این دفاتر مزایای متعدد و مختلفی داشته و بخشی از خدمات دستگاه قضایی به صورت الکترونیکی توسط این دفاتر انجام و سبب کاهش مراجعات مردم به دادگستری، صرفه جویی در در زمان و هزینه، کاهش حجم کاری قضات و کارمندان اداری و ... می‌شوند.

وی گفت: در اجرای طرح جهادی طی سال ۱۴۰۲ با اعزام این دفاتر به مناطق محروم و روستا‌های دور دست استان، خدمات ویژه‌ای نظیر ثبت و ویرایش ثنا (ثبت نام الکترونیک)، دریافت دادخواست‌ها، شکایات و لوایح قضایی و ... بصورت مجانی و رایگان انجام و این طرح در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت.

شیرزادی در خصوص آموزش و نظارت بر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز گفت: آموزش مدیران و کارشناسان این دفاتر توسط همکاران مجرب قضایی بصورت مستمر انجام و علاوه بر نظارت‌ها و کنترل‌های سیستمی، کارشناسانی هم برای ارزیابی و بررسی میدانی عملکرد به دفاتر اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به نحوه صدور مجوز فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: صدور مجوز فعالیت این دفاتر با انجام تشریفات قانونی و شرکت متقاضیان در آزمون ورودی و موفقیت در مرحله مصاحبه انجام می‌گیرد و در سال‌جاری برای تکمیل ظرفیت موجود در استان، آزمونی برگزار که زمان و مکان آزمون متعاقبا بنحو مقتضی به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *