نمایندگان نامزد‌های ریاست جمهوری در چه صورت از شعب اخذ رأی اخراج می‌شوند؟

12:29 - 08 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۵۸۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
نمایندگان نامزد‌های ریاست جمهوری در چه صورت از شعب اخذ رأی اخراج می‌شوند؟
طبق قانون، نمایندگان نامزد‌ها در صورت تبلیغ له یا علیه هریک از نامزد‌ها و یا دخالت در کار هیئت‌های اخذ رای، بازرسان و ناظران شورای نگهبان در شعب اخذ رأی از حوزه رأی‌گیری اخراج می‌شوند.

خبرگزاری میزان - به استناد تبصره «۵» ماده واحده قانون حضور نمایندگان نامزد‌های ریاست‌جمهوری در شعب اخذ رأی، نمایندگان نامزد‌ها در صورت تبلیغ له یا علیه هریک از نامزد‌ها و یا دخالت در کار هیئت‌های اخذ رأی، بازرسان و ناظران شورای نگهبان در شعبه‌های اخذ رأی مرتکب تخلف شده‌اند و از حوزه اخذ رأی‌گیری اخراج می‌شوند.

‌تبصره ۵ ماده واحده قانون حضور نمایندگان نامزد‌های ریاست جمهوری در شعب اخذ رأی نمایندگان نامزد‌ها حق تبلیغ له یا علیه هیچ‌یک از نامزد‌ها و یا دخالت در کار هیئت‌های اخذ رأی، بازرسان و ناظران شورای نگهبان را‌ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رأی اخراج و برابر ماده (۸۸) قانون انتخابات ریاست‌جمهوری با آنان عمل خواهد شد.

به موجب ماده ۸۸ (اصلاحی ۲۶ˏ۱۰ˏ۱۳۹۱) قانون انتخابات ریاست‌جمهوری: متخلفان از موارد مندرج در ماده (۶۸) و تبصره‌های آن و کسانی که از طریق رادیو و تلویزیون تبلیغ انتخاباتی له یا علیه یکی از نامزد‌های انتخاباتی نمایند و همچنین مسؤولان مستقیم برنامه‌های مربوطه به مجازات حبس از یک تا شش ماه محکوم می‌شوند.

انتهای پیام/


برچسب ها: انتخابات 1403

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *