رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: حضور مردم در پای صندوق‌های رای تجلی همبستگی اجتماعی است

9:37 - 08 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۵۳۸
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: حضور مردم در پای صندوق‌های رای تجلی همبستگی اجتماعی است
آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رای تجلی همبستگی اجتماعی است که مسئله مهمی در تمام جوامع است به خصوص در جامعه ما که پیام مهمی برای بیگانگان دارد که مردم به سرنوشت خودشان اهتمام و همبستگی دارند در کاری که وظیفه خود می‌دانند.

خبرگزاری میزان - آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران درباره اهمیت حضور مردم پای صندوق‌های رأی گفت: مسئله انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه حق مردم را در سرنوشت خودشان متجلی می‌کند یک جهت ایمانی هم دارد، مردم سالاری دینی با حضور مردم پای صندوق‌های رأی حاصل می‌شود. نظام جمهوری اسلامی نطام بی بدیلی است و نظام هاس سیاسی دنیا نیز متشکل از جمهوریت و اسلامیت، جمهوریت اش با حضور مردم در پای صندوق‌های رأی است، شرکت در سرنوشت خودشان است و لذا از مقدمات مردم سالاری دینی است و مردم در تعیین سرنوشت خودشان شرکت کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در نظام جمهوری اسلامی در خصوص ریاست در اصل ۶۰ اعمال قوه مجریه به جز مواردی که مستقیما برعهده رهبری است، از طریق رئیس جمهور و وزارت است.

وی گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تجلی همبستگی اجتماعی است که مسئله مهمی در تمام جوامع است به خصوص در جامعه ما که پیام مهمی برای بیگانگان دارد که مردم به سرنوشت خودشان اهتمام دارند و همبستگی دارند در کاری که وطیفه خود می‌دانند لذا در جمهوری اسلامی رأی دادن برای تحقق جامعه ایمانی و مردم سالاری دینی است.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: همه ما موظفیم و البته دارای حقیم که در انتخابات شرکت کنیم و به دنیا نشان دهیم که مردم پای ارزش‌های انقلاب ایستادند وارزش‌های انقلاب عدالت و آزادی است و نشان می‌دهد مردم در سرنوشت خودشان ذی حق هستند.  

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت: امیدواریم با حضور حداکثری مردم هم  نظام جمهوی اسلامی در دنیا بتواند اقتدار خودش را نشان دهد و سطح امنیت ملی ما با حضور مردم ارتقای پیدا می‌کند امیدوارم خداوند آنچه خیر است برای مردم مقدر کند و ما مطمئنیم مردم برای تعیین سرنوشت خود اهتمام دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *