آغاز انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری با دستور وزیر کشور

8:26 - 08 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۵۱۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
آغاز انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری با دستور وزیر کشور
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، لحظاتی قبل با دستور وزیر کشور در سراسر ایران و ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان آغاز شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت کشور، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح جمعه هشتم تیرماه، با حضور وزیر کشور در ستاد انتخابات آغاز شد و تا ساعت ۱۸ بعد از ظهر امروز ادامه خواهد داشت و این زمان می‌تواند با تشخیص وزیر کشور تمدید شود.

آغاز فرآیند رای گیری را صد‌ها خبرنگار، عکاس و فیلمبردار از رسانه‌های داخلی و خارجی، در محل ستاد انتخابات کشور پوشش دادند و در لحظه، اولین اخبار را از این رویداد مهم به رسانه‌های خود مخابره کردند.
براساس این گزارش، مدارک لازم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، برخلاف انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که رای گیری با ۵ مدرک قابل انجام بود، در این انتخابات تنها شناسنامه و کارت ملی در اخذ رای قابل پذیرش است و در ۳۴۴ شعبه اخذ رای خارج از کشور نیز رای گیری با گذرنامه نیز قابل انجام است.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور پیشتر گفته بود "در این انتخابات با توجه به محدودیت‌های که در قانون انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، رای گیری تنها با تعرفه‌های کاغذی انجام خواهد شد و همچنین در این دوره، احراز هویت به روال گذشته الکترونیکی است".

وی تاکید کرده بود، از نکات مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری در چهار راهبرد اصلی ایشان در خصوص انتخابات، بحث سلامت انتخابات است و نکته مهم اینجاست که با توجه به حضور بین ۵ تا ۷ نفر اعضای اجرایی در شعب اخذ رای، نمایندگان فرماندار، هیئت نظارت، مامورین فراجا و نمایندگان نامزد‌های ریاست جمهوری و پیچیدگی مراحل اخذ و ثبت رای، سلامت انتخابات در بالاترین میزان خواهد بود.

همچنین براساس اطلاعیه صادره از سوی ستاد انتخابات کشور، اعلام شد که نامزد‌های انتخابات می‌توانند در هر شعبه یک نماینده داشته باشند و در فرایند شمارش آرا نیز می‌توانند حضور یابند.

برای برگزاری انتخابات امروز، بیش از ۸۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم حضور فعال دارند که همگی آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

تعداد کل شعب اخذ رای در سراسر کشور ۵۸۶۴۰ است که از این تعداد، ۳۴۵۲۲ شهری، ۲۴۱۱۸ روستایی، ۴۳۴۲۵ ثابت و ۱۵۲۱۵ شعبه سیار می‌باشد. 

همچنین هر یک از نامزد‌های انتخابات دو نماینده مستقر در ستاد انتخابات کشور می‌توانند داشته باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *