رئیس دیوان عالی کشور: آذربایجان مهد بی مثال نبوغ، علم، جهاد و شهادت است

16:36 - 07 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۴۶۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس دیوان عالی کشور: آذربایجان مهد بی مثال نبوغ، علم، جهاد و شهادت است
رییس دیوان عالی کشور در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر و چهلم شهدای خدمت در تبریز با اشاره به ضایعه دلخراش سقوط بالگرد و جانباختن شهدای خدمت گفت: آذربایجان مهد بی مثال نبوغ، علم، جهاد و شهادت است.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور صبح امروز در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر و چهلم شهدای خدمت در تبریز گفت: آذربایجان مهد بی مثال نبوغ، علم، جهاد و شهادت است.

وی همچنین با اشاره به اینکه آذربایجان سرزمین فرزانگان اندیشمندان عالمان و دانشمندان بزرگ است ادامه داد: خطه قهرمانان نام آور و دلاورانی بی مثال بوده و در صف ستارگان بی شمار معارف کسانی، چون آیت الله شهید قاضی، انگجی، میلانی، نجفی مرعشی و ... دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری افزود: در سپهر نیلگون این خطه ادیبانی، چون خاقانی، محمد فضولی، شهریار و ... است.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: در عرصه جهاد و مبارزه با متجاوزین افرادی برخواسته از این خطه، چون خیابانی، ستارخان و باقر خان دلاوری‌ها کرده اند.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه سخنانش، گفت: در دوران شکوه‌مند انقلاب اسلامی از ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ تاکنون، علمداران شجاع و دلاوران عرصه مبارزه با کفار، سه امام جمعه شهید، چون شهید قاضی، مدنی و آل هاشم تقدیم انقلاب کرده است.

وی افزود: در میدان نبرد با دشمن قدار شهدایی، چون باکری، یاغچیان، تجلایی، و ... پرچمدار مقابله با دشمن بودند.

رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: تبریز متبرک به نام سه علامه امینی مولف الغدیر، علامه طباطبایی مولف تفسیر المیزان و علامه جعفری، متفکر متعلق با آثار علمی و عارفانه و بسیار ارزشمند دیده می‌شود.

وی  با بیان اینکه آذربایجان مرکز تربیت ستارگان آسمان، علم و جهاد است خاطر نشان ساخت: این افتخارات همواره در آسمان پرستاره آذربایجان درخشیده و خواهد درخشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: حادثه ۷ تیر سال ۶۰ حادثه‌ای به یادماندنی در تاریخ خونبار انقلاب اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: پس از آنکه خیانت ارتباط بنی صدر با آمریکا روشن شد سه روز پس از آن مجلس به عدم کفایت وی رأی داد و عزل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: در حادثه انفجار ۷ تیر بیش از ۷۰ نفر از مقامات عالی رتبه به شهادت رسیدند و این جنایات به زعم منافقین پایان کار بود، اما حضور حماسی مردم در آن زمان در مراسم تشیع شهدا خط بطلانی بر نیت شوم آن‌ها کشید.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به حادثه دلخراش و جانکاه چهل روز پیش گفت: این حادثه چند تن از سرمایه‌های نظام همچون آیت الله رئیسی را که فصل متفاوتی از خدمت را ایجاد کرد از ما گرفت.

وی با اشاره به فضایل اخلاقی آیت الله آل هاشم گفت: شهید آل هاشم چهره‌ای بسیار محبوب، خدوم و الگویی برای سایرین را به یادگار گذاشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به دو ویژگی بارز رئیسی افزود: اول اینکه در برابر، ولی فقیهش تسلیم بود و نظر و مطالبه رهبری فصل الخطاب بود.

وی ویژگی دیگر شهید رئیسی را در دوران مسئولیتش در قوه قضاییه و مجریه ارتباط تنگاتنگ وی با مردم دانست و اظهار کرد: نمود این مردم داری در مراسم باشکوه تشیع پیکرش دیده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: استاندار جوان استان نیز انصافا جوانی متفکر، دلسوز توانمند و پای کار بود و همچنین وزیر امور خارجه نیز ارتباطات بسیار ارزنده و اثرگذاری با کشور‌های دیگر ایجاد کرد.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه گفت: فردا روز حساس انتخابات ریاست جمهوری است که به زعم مقام معظم رهبری باید حماسه ای، چون حماسه‌های تشیع پیکر شهدا خدمت و ... خلق کنیم.

وی در پایان سخنانش گفت: اگر بخواهیم ایرانی قوی با اقتدار و توانمند و ... داشته باشیم باید در انتخابات با آگاهی کامل و شناختی دقیق حضوری پررنگ داشته باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *