۳۵ زندانی جرایم غیرعمد مالی استان بوشهر به مناسبت هفته قوه قضاییه آزاد شدند

15:23 - 07 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۴۵۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳۵ زندانی جرایم غیرعمد مالی استان بوشهر به مناسبت هفته قوه قضاییه آزاد شدند
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از آزادی ۳۵ زندانی جرایم غیرعمد مالی به مناسبت هفته قوه قضاییه با مشارکت ستاد دیه، خیرین و گذشت شاکیان از زندان‌های استان بوشهر خبر داد.

خبرگزاری میزان - همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه با حضور رئیس کل دادگستری، مدیرکل زندان‌ها و اقدمات تامینی و تربیتی، قضات، معاونین دادگستری استان بوشهر ۳۵ زندانی جرایم غیرعمد مالی از زندان‌های استان بوشهر آزاد شدند.

مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهریکی از سیاست‌های مهم دستگاه قضا را حبس زدایی دانست و اظهار کرد: در دیدار اخیر با رهبر معظم انقلاب اسلامی، معظم‌له بر جلوگیری از زندان کردن مجرمین با استفاده از سیاست‌های جایگزین حبس تأکیدات فراوانی کردند و این مهم در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: همزمان با عید سعید غدیر خم و در هفته قوه قضاییه ۳۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی با مشارکت خیرین، اعسار یا قسط‌بندی بدهی، ستاد دیه و گذشت شاکیان از زندان آزاد شدند.

وی بدهی این مجرمان مالی را ۱۰۰ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: در این راستا با پرداخت ۱۰ میلیارد تومان زمینه آزادی این زندانیان و برگشت به آغوش گرم خانواده فراهم شد و ۹۰ میلیارد تومان دیگر از طریق آورده فرد زندانی، گذشت شاکیان و قسط‌بندی بدهی تأمین شد.

مهرانگیز با قدردانی از مشارکت خیرین و ستاد دیه استان بوشهر در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی تصریح کرد: در سال جاری این برای دومین بار است که زندانیان جرایم غیرعمد مالی در استان بوشهر آزاد می‌شوند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود خیرین بیش از این در امر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی و رسیدگی به خانواده زندانیان کمک‌رسانی کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: در سال جاری تاکنون در مجموع ۶۹ زندانی جرایم غیرعمد مالی از زندان‌های استان بوشهر با مشارکت خیرین و ستاد دیه و گذشت شاکیان آزاد می‌شوند و این روند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آزادی زندانیان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *