۳۱۸ هزار پرونده جدید سال گذشته در دستگاه قضایی استان بوشهر تشکیل شد

11:56 - 07 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۳۹۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳۱۸ هزار پرونده جدید سال گذشته در دستگاه قضایی استان بوشهر تشکیل شد
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از تشکیل ۳۱۸ هزار پرونده جدید در دستگاه قضایی استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد پرونده‌های مختومه شده ما در سال گذشته به اندازه کل پرونده‌های ورودی بوده است.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز در نشست خبری به مناسبت هفته قضاییه که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد اظهار کرد: طی سال گذشته ۳۱۸ هزار پرونده جدید در دستگاه قضایی استان بوشهر تشکیل شده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تشکیل پرونده‌های قضایی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده در محاکم قضایی استان بوشهر مربوط به سرقت‌ها و به‌ویژه سرقت‌های خرد است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به کمبود قاضی و نیروی انسانی در دستگاه قضایی استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: تعداد پرونده‌های مختومه شده ما در سال گذشته به اندازه کل پرونده‌های ورودی بوده است.

وی از مهمترین جرایم کیفری به سرقت و مواد مخدر اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه پرونده‌های حقوقی نیز مطالبه وجه و التزام به تنظیم سند دارای بیشترین فراوانی هستند.

مهرانگیز با اشاره به ورود ماهانه سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار پرونده جدید به محاکم قضایی ادامه داد: تلاش قضات در کاهش اطاله دادرسی و رسیدگی به‌موقع به پرونده‌ها موجب رضایت‌مندی مردم شده است.

وی با اشاره به حمایت ویژه از خانواده زندانیان افزود: در ۲۰ ماه حضور در استان، ۲۵۰ بازدید از این خانواده‌ها به شکل مستقیم و با حضور در منازل آن‌ها انجام شده است.

مهرانگیز ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای احیای حقوق عامه به مطالبه جدی برای احقاق حق آلایندگی در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: تا پایان هفته ۲۰ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی واریز و بعد از آن نیز ۱۹۰ هزار میلیارد ریال دیگر به حساب شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شود.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر هزینه کرد عوارض آلایندگی در شهر‌ها و روستا‌های استان افزود: در صورتی که شاهد تخلف و انحراف در این زمینه باشیم در بستر قانونی با این موضوع برخورد می‌شود.

مهرانگیز بیان کرد: سه هزار و ۳۰۰ زندانی در استان وجود دارد که ۱۸۳ نفر آن‌ها با داشتن پابند الکترونیک در خارج زندان به سر می‌برند و برای داشتن یک زندگی آبرومند در تلاش هستند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر پرداخت ۲۰ میلیارد تومان از سوی شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی استان بوشهر برای آزادی جرایم غیرعمد مالی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در ۲ سال گذشته ۱۲۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی با کمک خیرین، ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان، گذشت شاکیان و شورای راهبردی از زندان آزاد شدند.

وی اظهار کرد: گدشته ۲۷ نفر محکوم به قصاص با تلاش مسئولان قضایی و شورای حل اختلاف وهمکاری خیرین و معتمدین و گذشت خانواده‌های مقتول مورد بخشش قرار گرفتند و آزاد شدند.

وی در ادامه گفت: یکی از اقدامات مهم دادگستری استان بوشهر خارج شدن اراضی موات ۱۰ روستا و ۳ شهر شهرستان عسلویه بود که این مهم پس از ۳۵ سال محقق شد.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر در در خصوص اخرین اقدامات انجام شده در خصوص سنددار شدن زمین‌های ابپخش گفت: درخواست‌های مردم در حال جمع آوری است.

وی بیان کرد: اگر مردم آبپخش در ارائه مدارک سریعا اقدام کنند پیش بینی میشود ۳ یا ۴ ماه آینده همه اسناد آبپخش صادر شوند.

مهر انگیز در خصوص تخلفات ستاد‌های انتخاباتی در استان اذعان کرد: به همه مسئولین ستاد‌های انتخاباتی تذکرات لازم داده شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *