گفت‌وگو|

تعامل قوه قضاییه و سازمان نظام پزشکی؛ حل‌وفصل بسیاری از شکایت‌های بیمار و پزشک در شورای حل اختلاف

9:00 - 07 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۲۳۷
تعامل قوه قضاییه و سازمان نظام پزشکی؛ حل‌وفصل بسیاری از شکایت‌های بیمار و پزشک در شورای حل اختلاف
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به تعامل بسیار خوب سازمان نظام پزشکی با قوه قضاییه گفت: شورای حل اختلاف در سازمان نظام پزشکی شعبه ویژه دارد و بسیاری از شکایت‌های بیمار یا پزشک در آنجا حل‌وفصل می‌شود و به دادسرا نمی‌رسد.

سیدعلی ریاض در گفت‌وگو با میزان به مناسبت هفته قوه قضاییه ضمن گرامیداشت این هفته درباره همکاری جامعه سلامت و سازمان نظام پزشکی با دستگاه قضا گفت: جامعه سلامت و پزشکان نیز شهروند هستند و در مواجهه با مسائل مختلف از عدالت دستگاه قضا بهرمنده می‌شوند. سازمان نظام پزشکی طبق اصول و قوانین و همچنین بر حسب اهداف این سازمان که از جمله آن‌ها حمایت از حقوق بیماران و اعضای سازمان نظام پزشکی است، با دستگاه قضا تعامل دارد، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور که یک شخصیت ویژه در قوه قضاییه است طبق قانون در بالاترین رکن این سازمان یعنی شورایعالی نظام پزشکی عضو است و کارشناسان پزشکی قانونی در بیشتر هیئت‌های ما حضور دارند، به همین دلیل ارتباط تنگاتنگی بین سازمان نظام پزشکی و دستگاه قضا وجود دارد.

وی ضمن اشاره به همکاری قوه قضاییه و سازمان نظام پزشکی در شورای‌های حل اختلاف، هیئت‌های انتظامی و دادسرای جرایم پزشکی ادامه داد: شورای حل اختلاف جایگاه عمومی زیر نظر قوه قضاییه است که در سازمان نظام پزشکی شعبه ویژه دارد و به صورت ارزنده و با هدفی بسیار عالی مشغول فعالیت است. بسیاری از شکایت‌های بیمار یا پزشک در آنجا حل و فصل می‌شود و به دادسرا نمی‌رسد. به همین دلیل از قوه قضاییه به صورت ویژه تشکر می‌کنم.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه قضات محترم در هیئت‌های انتظامی، هیئت‌های بدوی، هیئت‌های تجدیدنظر و هیئت‌های عالی حضور ارزنده‌ای دارند، افزود: رسیدگی به مسائل در این هیئت‌ها به گونه‌ایست که جامعه پزشکی نظر‌های فنی، صنفی و علمی پزشکی را اعلام می‌کنند و قضات محترم نیز برحسب آیین‌نامه انتظامی تخلفات اظهار رای می‌کنند.

ریاض ضمن بیان اینکه ۳ شعبه هیئت عالی داریم و ۲ شعبه دیگر در حال راه اندازی است، بیان کرد: از دستگاه قضا خواسته بودیم ۵ شخصیت حقوقی مسلط را به ما معرفی کنند تا این شخصیت‌ها به عنوان عضو هیئت عالی انتظامی وارد هیئت‌های عالی شوند و آن‌ها نیز عزیزانی را به ما معرفی کردند.

وی با اشاره به تعامل بسیار خوب سازمان نظام پزشکی با قوه قضاییه توضیح داد: همه این همکاری‌ها برای محقق شدن خواسته بیماران و پزشکان است و برای این همکاری از ریاست محترم قوه قضاییه حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای، معاونان، مدیران و اعضای دیوان عالی تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *