لزوم فعالیت سازمان بنادر طبق قوانین سازمان های توسعه ای و حاکمیتی
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: خروج این سازمان از شمولیت قانون مدیریت خدمات کشوری موجب تقویت بنیه نیروی انسانی، توسعه بنادر، سواحل و استفاده حداکثری از ظرفیتهای بندری و دریایی کشور میشود.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی؛ منصور آرامی در خصوص شمولیت سازمان بنادر و دریانوردی ذیل ماده ۵۳ قانون احکام دائمی برنامههای توسعه کشور در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی یک دستگاه کاملا تخصصی با قوانین خاص خود است که در گذشته بر اساس آیین نامه مالی و معاملاتی خود فعالیت میکرده، اما در گذر زمان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری شده است که این اتفاق، چالشها و مشکلات زیادی را نه تنها برای سازمان بنادر و دریانوردی بلکه برای سایر سازمانهای توسعه ای، حاکمیتى و تخصصی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که قانون رفع موانع تولید به تصویب رسید تا شرایط برای تولید در کشور بهبود یابد و بتوان در مسیر رشد و توسعه گام برداشت. گفتنی است بر اساس ماده ۵ این قانون، سازمانهای توسعهای و حاکمیتى از قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی میشوند تا بتوان با انجام فعالیتهای توسعهای و تولیدی، رشد و عمران در یک منطقه را رقم زد.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه این سازمان باید به منظور فعالیت هرچه بهتر و اثرگذارتر بر اساس قوانین خاص و درآمدهای اکتسابی خود عمل کند، اظهار کرد: این امر موجب خواهد شد تا بتوان با ظرفیت سازی هر چه بیشتر، فعالیتهای توسعهای و اقتصادی را به نحوی مطلوب انجام داد و موجب عمران و آبادانی در یک منطقه شد.
آرامی با بیان اینکه متاسفانه و به دلایل عدیدهای سازمان بنادر و دریانوردی مشمول ماده ۵ قانون رفع موانع تولید نشد، اظهار کرد: به دنبال پیگیریهای صورت گرفته این مسئله مجددا در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و امیدوار هستیم سازمان بنادر و دریانوردی مشمول ماده ۵۳ قانون احکام دائمی برنامههای توسعه کشور شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته صرفا به دلیل یک رای در مجلس شورای اسلامی، سازمان بنادر و دریانوردی مشمول ماده ۵۳ قانون احکام دائمی برنامههای توسعه کشور نشد، اظهار کرد: این طرح مجددا در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح و به تصویب رسیده است و امیدوار هستیم که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز با کسب رای، مصوب شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با بیان اینکه تصویب این قانون موجب تقویت بنیه نیروی انسانی این سازمان، توسعه بنادر و نوار ساحلی و نیز استفاده حداکثری از ظرفیتهای بندری و دریایی خواهد شد، اظهار کرد: به دلیل عدم مشمولیت این سازمان تحت ماده ۵۳ قانون احکام دائمی برنامههای توسعه کشور امکان اعزام نیروهای سازمان بنادر و دریانوردی به خارج از کشور به منظور کسب آموزشهای لازم در جهت ارتقای سیستمی وجود ندارد و هدف سازمان بنادر و دریانوردی و مجلس شورای اسلامی این است که بتوانیم تقویت بنیه این سازمان را در دستور کار قرار دهیم تا اینگونه به اقتصاد کشور کمک شود.
آرامی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید نگاه ویژه اى به جایگاه سازمان بنادر و دریانوردی داشته باشد، گفت: سازمان بنادر و دریانوردى یک سازمان حاکمیتى است که مسئول امور دریایى کشور و نماینده جمهورى اسلامى ایران در IMO (سازمان بین المللى دریانوردى) است و باید با خدمت گرفتن نیروهاى متخصص در حوزه قوانین دریایى نیز به نحوى مطلوب عمل کند. امیدوار هستیم که همه این مسائل مورد توجه نمایندگان مجلس شوراى اسلامى قرار گیرد تا شاهد فعالیت هرچه بهتر سازمان بنادر و دریانوردى در آینده باشیم.
وی ادامه داد: در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که قانون رفع موانع تولید به تصویب رسید تا شرایط برای تولید در کشور بهبود یابد و بتوان در مسیر رشد و توسعه گام برداشت. گفتنی است بر اساس ماده ۵ این قانون، سازمانهای توسعهای و حاکمیتى از قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی میشوند تا بتوان با انجام فعالیتهای توسعهای و تولیدی، رشد و عمران در یک منطقه را رقم زد.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه این سازمان باید به منظور فعالیت هرچه بهتر و اثرگذارتر بر اساس قوانین خاص و درآمدهای اکتسابی خود عمل کند، اظهار کرد: این امر موجب خواهد شد تا بتوان با ظرفیت سازی هر چه بیشتر، فعالیتهای توسعهای و اقتصادی را به نحوی مطلوب انجام داد و موجب عمران و آبادانی در یک منطقه شد.
آرامی با بیان اینکه متاسفانه و به دلایل عدیدهای سازمان بنادر و دریانوردی مشمول ماده ۵ قانون رفع موانع تولید نشد، اظهار کرد: به دنبال پیگیریهای صورت گرفته این مسئله مجددا در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و امیدوار هستیم سازمان بنادر و دریانوردی مشمول ماده ۵۳ قانون احکام دائمی برنامههای توسعه کشور شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته صرفا به دلیل یک رای در مجلس شورای اسلامی، سازمان بنادر و دریانوردی مشمول ماده ۵۳ قانون احکام دائمی برنامههای توسعه کشور نشد، اظهار کرد: این طرح مجددا در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح و به تصویب رسیده است و امیدوار هستیم که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز با کسب رای، مصوب شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با بیان اینکه تصویب این قانون موجب تقویت بنیه نیروی انسانی این سازمان، توسعه بنادر و نوار ساحلی و نیز استفاده حداکثری از ظرفیتهای بندری و دریایی خواهد شد، اظهار کرد: به دلیل عدم مشمولیت این سازمان تحت ماده ۵۳ قانون احکام دائمی برنامههای توسعه کشور امکان اعزام نیروهای سازمان بنادر و دریانوردی به خارج از کشور به منظور کسب آموزشهای لازم در جهت ارتقای سیستمی وجود ندارد و هدف سازمان بنادر و دریانوردی و مجلس شورای اسلامی این است که بتوانیم تقویت بنیه این سازمان را در دستور کار قرار دهیم تا اینگونه به اقتصاد کشور کمک شود.
آرامی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید نگاه ویژه اى به جایگاه سازمان بنادر و دریانوردی داشته باشد، گفت: سازمان بنادر و دریانوردى یک سازمان حاکمیتى است که مسئول امور دریایى کشور و نماینده جمهورى اسلامى ایران در IMO (سازمان بین المللى دریانوردى) است و باید با خدمت گرفتن نیروهاى متخصص در حوزه قوانین دریایى نیز به نحوى مطلوب عمل کند. امیدوار هستیم که همه این مسائل مورد توجه نمایندگان مجلس شوراى اسلامى قرار گیرد تا شاهد فعالیت هرچه بهتر سازمان بنادر و دریانوردى در آینده باشیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *