رئیس کل دادگستری گیلان: چای سنواتی یکی از مسائل مهم کشاورزان و کارخانجات استان است

16:21 - 04 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۹۰۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری گیلان: چای سنواتی یکی از مسائل مهم کشاورزان و کارخانجات استان است
رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به مسئله چای سنواتی گفت: تعیین تکلیف و خروج سنواتی چای از انبار باید حساب شده باشد و چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر اینصورت باید از بین برود

خبرگزاری میزان - اسد الله عباسی استاندار گیلان به مناسبت هفته قوه قضاییه با حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

استاندار گیلان در این دیدار ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به مسئولان قضایی و کارکنان دادگستری استان، یاد شهید بهشتی معمار دستگاه قضایی و ۷۲ تن از یاران با وفایش را گرامی داشت.


وی با قدردانی از اقدامات دستگاه قضایی و حضور موثر مسئولان قضایی در نشست‌های استانی در سال گذشته، از تعامل و همکاری رئیس کل دادگستری استان و سایر مدیران قضایی در راستای پیشبرد اهداف کلان استان تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز با پاسداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و همچنین شهدای خدمت تصریح کرد: شهید رئیسی نیز سالیان زیادی از عمر پر برکت خود را در دستگاه قضایی خدمت کرد و آثار زیادی از او به یادگار مانده است.

وی یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی را اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: پیشگیری از وقوع جرایم امری کم هزینه و پر فایده است و نباید اجازه داد تا برخی افراد با رفتار مجرمانه، احساسات مردم را جریحه‌دار کرده و جامعه را دچار نگرانی و تشویش کنند.

وی با اشاره به اینکه شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم به طور مستمر و با حضور مسئولان اجرایی استان در دادگستری گیلان تشکیل می‌شود، افزود: مصوبات این شورا در راستای پیشگیری از جرایم در استان بوده و لازم الاجراست. 

وی رفع موانع تولید را یکی از برنامه‌های دستگاه قضایی عنوان کرد و ابراز داشت: در همین راستا تاکنون ۲۶ واحد تولیدی تعطیل شده با مصوبات این نشست و با حمایت‌های دستگاه قضایی و همچنین با کمک دولت و دستگاه‌های متولی، احیا و از بیکاری تعدادی زیای از افراد جلوگیری شده است.

رئیس کل دادگستری استان گیلان یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و تصریح کرد: چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه چای سنواتی موجب تضییع بیت‌المال و خسارت‌های زیادی شده است خاطر نشان کرد: تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبار‌ها باید مدبرانه باشد و چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحا شود.

رئیس کل دادگستری استان در پایان با تاکید بر اینکه باید تمامی سازمان‌ها و نهاد‌ها با تعامل، کار جمعی و کمک به یکدیگر از مشکلات مردم گره‌گشایی کنند، افزود: با هم افزایی و همفکری همه دستگاه‌ها شاهد بهبود و رشد وضعیت اقتصادی در گیلان خواهیم بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *