انتخابات ریاست جمهوری ایران در کانادا برگزار نمی‎شود

15:54 - 04 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۹۰۱
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
انتخابات ریاست جمهوری ایران در کانادا برگزار نمی‎شود
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه در آمریکا شعبه‌های متنوعی را ایجاد کرده است، گفت که دولت کانادا مجوز اخذ رای از هموطنان ایرانی مقیم آن کشور را صادر نکرد.

خبرگزاری میزان – محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، روز دوشنبه، ۴ تیر با اشاره به آخرین وضعیت شرایط و نحوه اخذ رای از شهروندان ایرانی در دیگر کشورها، گفت: در نتیجه جلسه‌هایی که وزارت امور خارجه با مجموعه ستاد انتخابات داشت، ۳۴۴ شعبه اخذ رای برای خارج از کشور تعریف شده است.

اسلامی با اعلام اینکه ما در کشور کانادا شعبه‌ای نداریم، اظهار کرد: به ما اعلام کردند که مجوز انتخابات در این کشور از ناحیه دولت مربوطه صادر نشده و از این رو انتخابات ریاست جمهوری در این کشور برگزار نمی‌شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه وزارت امور خارجه در آمریکا شعبه‌های متنوعی را برای اخذ رای هموطنان ایرانی ایجاد کرده است، گفت: مطلع هستم که در کشور آمریکا مشکلی نداشتیم و رای‌گیری انجام می‌شود.

اسلامی با تاکید بر اینکه رای‌دهندگان محترم با مراجعه به شعب که در خارج از کشور عموما نمایندگی‌ها، کنسولگری‌ها و مجموعه سفارت‌خانه و مراکزی که خود وزارت امور خارجه طراحی می‌کند، می‌توانند رای خود را به صندوق بیندازند، افزود: این دسته از رای‌دهندگان با ارائه گذرنامه می‌توانند رای بدهند.

به گفته وی، فهرست شعبه‌های اخذ رای نیز از سوی سفارت‌خانه یا نمایندگی در آن کشور به اطلاع عموم می‌رسد و ما مشکلی در این باره نداشتیم.

سخنگوی ستاد انتخابات با بیان اینکه رای‌گیری در شعب خارج از کشور هم به‌صورت حضوری خواهد بود؛ یعنی رای‌دهنده حضورا به شعبه مراجعه کرده و رای خود را ثبت می‌کند، اظهار کرد: در صورت رای‌گیری الکترونیک هم که پیشتر در انتخابات مجلس شورای اسلامی داشتیم، بازهم حضور رای‌دهنده در شعبه ضرورت دارد.

اسلامی در بخشی دیگر گفت که در خارج از کشور همه رای‌گیری‌ها به‌صورت حضوری است.

انتهای پیام/



هدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
0
0
لعنت بر کانادا حیات خلوت آمریکا که مجوز اخذ رأی نداد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *