رئیس کل دادگستری هرمزگان: تعامل بین دولت و دستگاه قضایی سبب کسب موفقیت و ارتقاء سرمایه اجتماعی نظام شده است

20:19 - 03 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۷۱۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری هرمزگان: تعامل بین دولت و دستگاه قضایی سبب کسب موفقیت و ارتقاء سرمایه اجتماعی نظام شده است
رئیس کل دادگستری هرمزگان به تعامل خوب میان دولت و دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: تعامل بین دولت و دستگاه قضایی سبب کسب موفقیت، افزایش رضایتمندی مردم و ارتقاء سرمایه اجتماعی نظام شده است.

خبرگزاری میزان - به مناسبت هفته قوه قضاییه مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و اعضای شورای قضایی استان با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان با حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده دیدار و گفتگو کرد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشأن (ره) و شهدای والامقام انقلاب اسلامی به ویژه شهدای قوه قضاییه و شهدای خدمت گفت: خوشبختانه حمایت‌های نماینده، ولی فقیه در استان و همکاری بسیار خوب بین دولت و دستگاه قضایی و تلاش‌های ضابطین موجب کسب موفقیت‌های بسیار زیادی شده است که افزایش رضایتمندی مردم و ارتقاء سرمایه اجتماعی نظام را به همراه داشته است.

وی افزود: در حوزه‌های مختلف تلاش‌های همکاران ما موجب کسب موفقیت‌های متعددی برای دستگاه قضایی استان هرمزگان شده است. قهرمانی تصریح کرد: در سال گذشته ۶۰ هزار نفر در سامانه نظرسنجی قوه قضاییه در استان هرمزگان مشارکت کرده‌اند که از این تعداد ۸۷ درصد شرکت کنندگان رضایتمندی خود را از عملکرد دستگاه قضایی استان اعلام کردند. وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده در سراسر کشور هم ۱۷ درصد افزایش رضایت مندی عمومی از عملکرد قوه قضاییه را شاهد بوده‌ایم.

قهرمانی با بیان اینکه موضوعات مرتبط با بنادر، گمرکات و اموال تملیکی در استان هرمزگان برجسته است گفت: سه محور اصلی در سفر استانی رئیس قوه قضاییه مربوط به این حوزه‌ها بوده است که مصوباتی را به همراه داشته و این مصوبات مورد پیگیری ویژه قرار گرفته است. وی بیان کرد: تعیین تکلیف ماشین آلات راهسازی استقرار آزمایشگاه مرجع در بندر شهید رجایی بندرعباس و تعیین تکلیف روغن‌های تأیید سلامت نشده از مهم‌ترین مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان بوده است که در نتیجه پیگیری آن‌ها نتایج خوبی را به دنبال داشته است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به مشکل ترافیک در بندر شهید رجایی بندرعباس نیز تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شد و در نتیجه آن با صدور دستورات ویژه‌ای ضمن راه‌اندازی سامانه جامع ارتباطی فعالین حوزه تجارت و حمل و نقل جهت اعلام گزارشات به دادستان مرکز استان کمیته ویژه نظارت بر ترافیک در بندر شهید رجایی بندرعباس تشکیل شد تا اعضای آن راهکار‌های کوتاه مدت، مؤثر و اجرایی حل مشکل ترافیک در بندر شهید رجایی را ارائه کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این دیدار، ضمن تأکید بر ارزیابی گذشته و تعیین چشم انداز گذشته، اظهار کرد: از این مناسبت‌ها باید به عنوان فرصتی برای پرداختن به اقدامات و ارزیابی استفاده کرد و پس از آن چشم انداز سال‌های آینده را ترسیم نمود.

وی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بهشتی و رئیسی، عنوان کرد: استان هرمزگان طی سالیان اخیر یک جهشی را طی کرد و امروز در بسیاری از عرصه‌ها از جمله قضایی و دولتی در عرصه‌های ملی نقش ایفا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به هماهنگی حاکم میان دستگاه قضا و دولت بیان کرد: رویکرد بررسی ترک فعل مدیران یکی از اقدامات بسیار خوب دستگاه قضا در استان هرمزگان است که از بروز بسیاری از چالش‌ها جلوگیری خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با ذکر این نکته که مدیران شجاع باعث تحول خواهند شد، تصریح کرد: اگر ترک فعل را در ارزیابی مدیران لحاظ نکنیم، اقدامات بر زمین مانده که در اثر ترک فعل انجام نشده است مشخص نخواهد شد. وی، اقناع‌سازی را یک امر بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اقناع‌سازی مردم نسبت به صدور حکم از سوی کارشناسان تخصصی دستگاه قضا، باعث افزایش قابل توجه میزان رضایتمندی از سیستم قضایی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، مطالبه گری را اقدامی بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: امروز یکی از مشکلاتی که در بحث مطالبه گری وجود دارد، تبدیل این امر به مغلطه و هوچی‌گری است؛ این امر باعث خواهد شد افرادی که تمایل به مطالبه صحیح دارند وارد عرصه نشوند به همین جهت بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، مطالبه گری در دستگاه قضایی باید مورد توجه قرار گیرد که هم ترور شخصیتی صورت نگیرد و هم بتوان از دستگاه‌ها مطابق با اصول، مطالبه گری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به لزوم انجام اقدامات لازم برای کاهش زمان بررسی پرونده‌ها و دادرسی نیز اظهار کرد: هدف‌گذاری لازم انجام شود تا زمان دادرسی به حداقل میزان ممکن کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *