رئیس کل دادگستری سمنان: مسئولان قضایی در پی برگزاری انتخابات پرشور و سالم هستند

15:28 - 03 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۶۵۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری سمنان: مسئولان قضایی در پی برگزاری انتخابات پرشور و سالم هستند
رئیس کل دادگستری سمنان با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: مسئولان قضایی ضمن برگزاری انتخابات سالم، در عین رعایت بی‌طرفی باید مردم را به مشارکت حداکثری دعوت کنند.

خبرگزاری میزان - همزمان با فرا رسیدن هفته قوه قضاییه و بمناسبت گرامی داشت یاد و خاطره شهید مظلوم حضرت آیت الله بهشتی و یاران گرامی ایشان، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان با همراهی اعضای شورای قضایی و جمعی از مقامات قضایی مرکز استان با حضور در دفتر نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه مرکز استان سمنان با حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ابتدای این دیدار با تبریک دهه امامت و ولایت و بزرگداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران صدیق ایشان گفت: بر اساس قانون، قوه قضاییه رسالت‌های مختلفی را در کشوربرعهده دارد که در این مسیر تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته و در سال‌های اخیر در اجرای منویات مقام معظم رهبری با برنامه‌های تحولی که تدوین شده است مسیر تحول و تعالی در قوه قضاییه با رشد چشمگیری همراه بوده که همواره تا رسیدن به مقصود اصلی تلاش در این راه ادامه خواهد داشت

حجت الاسلام والمسلمین اکبری تصریح کرد: چنانچه ماموریت‌های این سند تحول وتعالی که در سال جاری بروز رسانی شده و به تمامی استان‌ها ازجمله استان سمنان ابلاغ شده به خوبی در مراجع قضایی اجرا و عملیاتی شود؛ تمامی اقشار جامعه از آثار و برکات ارزشمند آن بهره‌مند خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت وجود برنامه عملیاتی به منظور اجرای ماموریت‌های سند تحول و تعالی قضایی افزود: برنامه عملیاتی اجرای سند تحول قضایی شامل برنامه‌ها و اقدامات مختلفی است که اجرای این برنامه‌ها به صورت یک زنجیره واحد و به هم وابسته هستند تا وظایف تعریف شده به خوبی اجرا شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به عملکرد سال گذشته مراجع قضایی استان سمنان گفت: در سال گذشته آمار پرونده‌ها اعم از موجودی اول سال و وارده جمعاً حدود ۱۵۸ هزار فقره بوده که از این پرونده‌ها حدود ۱۴۰ هزار فقره مختومه شده است.

وی افزود: در سه ماهه اول سال جاری تعداد پرونده‌های وارده حدود ۱۱۵ هزار فقره بوده که با احتساب ۱۸ هزار فقره موجودی اول سال جمعاً به رقم ۱۳۳ هزار پرونده رسیده که در سه ماهه نخست، حدود ۳۵ هزار فقره از آن پرونده‌ها مختومه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به افزایش ورودی پرونده در سه ماهه اول سالجاری عنوان کرد: علت افزایش آمار ورودی پرونده در سه ماهه ابتدایی سال جاری، تعیین تکلیف قانونی حدود ۷۵ هزار پرونده رسوبی در مراجع انتظامی سطح استان بوده که تاکنون ثبت نشده و اکنون تمامی این پرونده‌ها ثبت و در مسیر فرآیند رسیدگی قضایی قرار گرفته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: همواره جدیت و اهتمام به اجرای عدالت از سوی مقامات قضایی و کارکنان اداری وجود داشته و به فضل الهی با تلاش‌های شبانه روزی کلیه همکاران، در عین رعایت دقت و سرعت، آرا قضایی متقن صادر خواهد شد و در سال گذشته متوسط زمان رسیدگی با احتساب پرونده‌های اجرای احکام با کاهش قریب به ۱۰ درصدی روبرو بوده و در مقایسه با سال قبل از آن از بازه زمانی ۱۰۸ روز به ۹۸ روز تقلیل یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در خاتمه با اشاره به اهمیت انتخابات پیش روی گفت: مسئولان دستگاه قضایی استان و سازمان‌های تابعه در انتخابات پیش رو به دنبال برگزاری انتخاباتی پرشور، با مشارکت حداکثری، سالم و امن هستند و در عین رعایت بی طرفی، ازآحاد جامعه برای حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب رئیس جمهور اصلح دعوت به عمل می‌آید.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با قدردانی از دغدغه مندی دستگاه قضایی استان در رسیدگی به پرونده‌های قضایی افزود: عدالت دارای سه محور است؛ عدالت رفتاری، گفتاری و حکم به عدالت که مردم از قوه قضائیه انتظار صدور حکم به عدالت را دارند و عموم کارکنان قضایی و اداری استان به اجرای حکم عادلانه اهتمام دارند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در پایان تاکید کرد: شاهد انتخاباتی هستیم که صحنه ظهور و بروز تائید مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و میدان تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب، شهدا، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.
انتهای پیام/


برچسب ها: انتخابات سالم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *