استفاده اشغالگران از فلسطینیان به عنوان سپر انسانی؛ نظامیان صهیونیست مجروح فلسطینی را به خودروی نظامی بستند

14:24 - 03 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۶۴۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
استفاده اشغالگران از فلسطینیان به عنوان سپر انسانی؛ نظامیان صهیونیست مجروح فلسطینی را به خودروی نظامی بستند
نظامیان رژیم صهیونیستی در طول تاریخ کوتاه خود همواره همه نوع نقض حقوق بشر را علیه مردم فلسطین مرتکب شده‌اند و روند ادامه این جنایت‌ها همچنان ادامه دارد

خبرگزاری میزان - نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی، در جریان یورش به شهر جنین، یک مرد فلسطینی مجروح را به کاپوت جیپ نظامی خود بسته و از او به‌عنوان سپر انسانی استفاده کردند.

ویدیویی که روز شنبه، ۲ تیر در رسانه‌های اجتماعی منتشر و از سوی الجزیره تایید شد، مجاهد عظمی، یک فلسطینی ساکن جنین را نشان می‌دهد که به یک جیپ نظامی که از کنار ۲ آمبولانس عبور می‌کند، بسته شده است.

نظامیان صهیونیست مرد فلسطینی را به جیپ بستند؛ واکنش‌ها به نقض حقوق بشر فلسطینی‌ها

خانواده عظمی به رویترز گفتند که او در جریان یورش و بازداشت از سوی نظامیان صهیونیست در جنین مجروح شد.

وقتی خانواده مجاهد عظمی درخواست آمبولانس کردند، نظامیان او را گرفته و به کاپوت جیپ خود بسته و حرکت کردند. 

عبدالرئوف مصطفی، راننده آمبولانس فلسطینی گفت که نظامیان صهیونیست از تحویل عظمی به نیرو‌های امدادی خودداری کردند.

مصطفی به الجزیره گفت: جیپ از آنجا عبور کرد و مرد مجروح روی کاپوت بسته شده بود؛ یک دستش به شیشه جلو بسته شده بود و دست دیگرش روی شکمش بود. (نظامیان صهیونیست) از کنار ما عبور کردند؛ آن‌ها از تحویل بیمار به ما خودداری کردند.

به گفته کارکنان امدادی، نظامیان صهیونیست بعدا عظمی را آزاد کرده و به امدادگران اجازه دادند او را به بیمارستان منتقل کنند. عظمی در نهایت به اتاق عمل منتقل شد.

این حادثه در حالی رخ داد که خشونت در کرانه باختری اشغالی، که پیش از جنگ غزه در حال تشدید بود، همچنان در حال افزایش است. کرانه باختری در ماه‌های گذشته بیش از پیش شاهد یورش‌های مکرر ارتش رژیم صهیونیستی به شهر‌ها و روستا‌های کرانه باختری، تجاوز شهرک‌نشینان صهیونیست به روستا‌های فلسطینی بوده است.

حادثه آشکار «سپر انسانی» خشم گسترده‌ای را برانگیخته است.

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد اراضی اشغالی فلسطین، این حادثه را «سپر انسانی در عمل» خواند. 

او گفت: تعجب‌آور است که چگونه (رژیم صهیونیستی) توانسته قوانین بین‌المللی را به معنای واقعی کلمه در مورد خود تغییر دهد.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR)، بزرگترین سازمان حقوق مدنی و مدافع مسلمانان در آمریکا نیز این حادثه را به‌همراه شهادت حدود ۴۳ نفر از سوی رژیم صهیونیستی در حمله به اردوگاه آوارگان الشاطی و محله التفاح در شمال غزه محکوم کرد. 

ابراهیم هوپر، مدیر ارتباطات ملی شورای روابط آمریکایی-اسلامی، گفت: این قتل‌عام‌ها و جنایت‌های جنگی اسرائیل و آمریکا باید متوقف شود. دلار‌های مالیات‌دهندگان آمریکایی نباید برای کشتن، معلول کردن و گرسنگی دادن غیرنظامیان بی‌گناه استفاده شود.

 هوپر همچنین گفت: دولت بایدن باید به همدستی خود در این نسل‌کشی پایان داده و انسانیت مردم فلسطین را به رسمیت بشناسد. 

در همین حال، دیوید دز روچز، کارشناس دانشگاه دفاع ملی در آمریکا، گفت: اگر ارتش اسرائیل در تنبیه نظامیان درگیر در این حادثه کوتاهی کند، آنگاه دیگران اقدام‌های آن‌ها را مجوزی برای انجام همین کار خواهند دانست.

این اولین بار نیست که ارتش رژیم صهیونیستی در ظاهر مجبور به رسیدگی به رفتار نادرست نظامیانش می‌شود.

گروه‌های حقوق بشر فلسطینی در ماه می (اردیبهشت/خرداد) سال گذشته نظامیان صهیونیستی را به استفاده از ۵ کودک به‌عنوان سپر انسانی، از جمله در جریان یورش در نزدیکی اریحا در کرانه باختری اشغالی متهم کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در همان ماه، پس از انتشار ویدیویی از آتش زدن قرآن از سوی یک نظامی، تحقیقی ظاهری را آغاز کرد.

بمباران مقر هلال احمر در جنوب غزه در ژانویه امسال (دی ۱۴۰۲) نیز در دست بررسی است. ۵ نفر در حمله به مرکزی که حدود هزار و ۴۰۰ نفر را پناه داده بود، به شهادت رسیدند.

همچنین نظامیان اشغالگر در ماه ژانویه ساختمان اصلی یک دانشگاه را در غزه پس از چند هفته استفاده از آن به‌عنوان پایگاه نظامی منفجر کردند. ارتش این رژیم به اجبار اعتراف کرد که نظامیانش اجازه تخریب ساختمان را دریافت نکرده بودند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *