رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: توسعه صنعت هوایی مدیون نیروی متعهد و کارآمد است

13:00 - 03 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۶۱۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: توسعه صنعت هوایی مدیون نیروی متعهد و کارآمد است
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مهم‌ترین عامل توسعه صنعت هوایی کشور علیرغم تحریم‌ها را نیروی متعهد و کارآمد این عرصه دانست.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در آیین افتتاح شبیه‌ساز سه بعدی برج کنترل دانشکده صنعت هواپیمایی اظهار کرد: امروز در صنعت هوانوردی نیروی انسانی مهم‌ترین عامل در عرصه نوآوری به ویژه برای ماست که در لبه فناوری قرار داریم.

محمدی بخش با بیان اینکه صنعت هوانوردی پیشران پیشرفت هر کشوری است، گفت: اگر به بلایای طبیعی و حتی مؤلفه‌های اقتصادی کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه نگاه کنیم یک مخرج مشترک دارند و آن توسعه یافتگی بخش حمل و نقل هوایی است. از آبان ۵۸ تا به امروز صنعت هوایی ایران تحت تحریم قرار دارد، اما همواره برای دشمنان انقلاب این سوال مطرح است که چگونه علی رغم این تحریم‌های سنگین، ما در صنعت هوایی پیشرفت داشته‌ایم و این تاب‌آوری از کجا آمده است؟

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر امروز در عملیات مختلف مانند وعده صادق به موفقیت رسیده‌ایم به خاطر توسعه صنعت هوایی است و از آنجایی که همه روزنه‌ها را بر روی ما بسته‌اند، عامل موفقیت ما نیروی متعهد و کارآمد است.

محمدی بخش مهم‌ترین عامل منجر به سقوط و سانحه حتی در کشور‌های پیشرفته را عامل انسانی عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین عامل در نیروی انسانی آموزش است. اما آموزش به ابزار، امکانات و تجهیزات نیاز دارد و باید همه مراکز دانشی را تجمیع کرد تا پا به پای دنیا حرکت کنیم.

وی افزود: هواپیما‌های ما امروز در فرودگاه‌های برتر دنیا نشست و برخاست دارند و نزدیک به ۲۸ شرکت معتبر بین‌المللی به ایران پرواز دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت شبیه‌ساز در صنعت هوایی گفت: شبیه‌ساز یکی از پیشرفته تمرین ابزار آموزشی است و می‌تواند در شرایط مختلف آمادگی و توان آموزش‌پذیر را مورد ارزیابی قرار دهد.

رئیس سازمان هواپیمایی خاطرنشان کرد: در حوزه برج مراقبت نیاز به این شبیه ساز داشتیم. باید توجه داشت که تصمیم‌های میلیون دلاری در کسری از ثانیه در برج مراقبت اتخاذ می‌شود و از این رو بسیار مهم است که این فرد کنترلر با آرامش تصمیم گیرد و همین آرامش را به فرد مقابل منتقل کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: تعداد زیادی پرواز در ایام نوروز، حج و اربعین در تعداد روز‌های بسیار زیاد انجام شده است که به لطف خدا و برکت خون شهدا در بخش غیر نظامی ما سانحه‌ای نداشتیم و این بزرگ‌ترین دستاورد ما است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *