جنایت مستمر رژیم صهیونیستی در رفح

8:35 - 03 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۵۱۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایت مستمر رژیم صهیونیستی در رفح
درپی بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به دستور دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پایان دادن به حمله علیه رفح، اکنون این شهر جنوبی نوار غزه به پایان زندگی نزدیک شده است.

خبرگزاری میزان – وضعیت رفح در جنوب نوار غزه در روز‌های اخیر به شکل فاجعه‌باری در مسیر وخامت شرایط انسانی حرکت می‌کند، زیرا حمله‌های رژیم صهیونیستی به این منطقه به‌عنوان آخرین مکان امن در سراسر غزه پس از گذشت هشت ماه جنگ تشدید شده است.

رفح اکنون شاهد نفس‌های آخر زندگی است، زیرا حمله‌های رژیم صهیونیستی به این منطقه افزایش یافته است و جنایت‌ها علیه مردم همچنان ادامه دارند.

هشت ماه محاصره کامل غزه و جنگ گسترده رژیم صهیونیستی علیه این منطقه، شرایط وخیم انسانی را در سراسر این باریکه رقم زده است که هشدار‌های پی درپی سازمان ملل و گروه‌ها و سازمان‌های حقوق بشری را درپی داشته است.

 

پایان زندگی در رفح

جنوبی‌ترین منطقه نوار غزه، اکنون با قحطی مواجه شده که براساس اعلام سازمان‌های امدادی شرایط بشردوستانه در این منطقه را بدتر کرده است.

برخی از رفح به‌عنوان شهر ارواح یاد می‌کنند؛ شهری که اکنون تبدیل به نماد فاجعه شده است؛ تشدید حمله‌های رژیم صهیونیستی به رفح در حالی تشدید می‌شود که دیوان بین‌المللی دادگستری ICJ (لاهه) از این رژیم خواسته بود تا به این حمله‌ها که از ماه مه سال جاری (اردیبهشت) شدت یافت، پایان دهد.

رفح تا اوایل مه سال جاری منطقه امنی برای ساکنان غزه بود که از جنگ در دیگر مناطق در جست‌وجوی مکانی امن بودند؛ همین امر سبب شد تا جمعیت این شهر در کوتاه مدت به ۱.۵ میلیون نفر برسد.

با تشدید حمله‌های رژیم صهیونیستی به آخرین نقطه به‌اصطلاح امن غزه، جمعیت این شهر اکنون به ۵۰۰ هزار نفر رسیده است؛ سازمان‌های امدادی درباره وقوع یک فاجعه انسانی در رفح که اکنون با کمبود و نبود غذا، آب و دارو مواجه هستند، هشدار می‌دهند.

آخرین بیمارستان در رفح نیز در معرض تهدید است؛ به گفته نماینده سازمان جهانی بهداشت WHO در غزه و کرانه باختری، در صورت تداوم حملات این بیمارستان نیز از خدمت خارج خواهد شد.

یکی از جدیدترین جنایت‌هایی که در رفح رقم خورد، بمباران محوطه بیرونی تاسیسات صلیب سرخ در منطقه ساحلی المواصی بود که به شهادت ۲۲ نفر منجر شد؛ این حمله رژیم صهیونیستی در حالی انجام شد که منطقه یادشده از سوی این رژیم به‌عنوان منطقه بشردوستانه شناسایی شده است.

صد‌ها آواره فلسطینی در چادر‌های برپا شده در اطراف دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در المواصی زندگی می‌کنند.

ویلیام شومبورگ، رئیس دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، رفح را پس از حمله‌های اخیر رژیم صهیونیستی به این منطقه جنوبی غزه این گونه توصیف کرد: انبوه اجساد و خون ریخته شده در همه جا؛ حوضچه‌های خون در اطراف مناطق بمباران شده وجود داشتند و قسمت‌های مختلف بدن در همه جا پراکنده شده بودند.

 

پایان زندگی در رفح

رئیس دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ همچنین گفت: صادقانه بگویم که چیزی دیدم که تاکنون مشاهده نکرده بودم؛ مقیاس رنج وارد شده در چنین مدت کوتاهی واقعا برای تیم صلیب سرخ تکان‌دهنده بود.

وی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان‌های این نهاد، تصریح کرد که تمام ساختمان‌های صلیب سرخ برای همه طرف‌ها به خوبی شناخته شده هستند.

این نخستین بار نیست که رژیم صهیونیستی طی هشت ماه جنگ جاری خود علیه غزه، تاسیسات و مراکز صلیب سرخ را هدف قرار می‌دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که تحقیقات اولیه‌اش نشان می‌دهد که هیچ حمله مستقیمی از سوی آن‌ها علیه تاسیسات صلیب سرخ انجام نشده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *