مسئولان قضایی گلستان همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه در مصلا‌های نماز جمعه به مشکلات مردم رسیدگی کردند

14:57 - 01 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۲۰۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی گلستان همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه در مصلا‌های نماز جمعه به مشکلات مردم رسیدگی کردند
مسئولان قضایی گلستان در سراسر حوزه‌های قضایی امروز با حضور در مصلا‌های نماز جمعه و برپایی میز خدمت، به مسائل و درخواست‌های حقوقی و قضایی مردوم رسیدگی کردند.

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و مدیران کل دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه امروز در مصلای نماز جمعه گرگان در میز خدمت قضایی، به مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کردند.

 حیدر آسیابی در حاشیه این ملاقات مردمی گفت: دیدار‌های مردمی و برپایی میز‌های خدمت قضایی، در طول سال در مساجد و مصلا‌ها برگزار می‌شود، اما در هفته قوه قضاییه این برنامه‌ها پُررنگ‌تر برگزار می‌شود.

 رئیس کل دادگستری گلستان افزود: امروز در میز خدمت قضایی بیش از ۱۰۰ نفر از نمازگزاران درخواست‌های خود را مطرح کردند.

وی افزود: برخی از درخواست‌ها همین امروز رسیدگی شد و برای مواردی که نیاز به پیگیری بیشتر داشت نیز، مشخصات مراجعین ثبت و پس از بررسی به بخش‌های مربوطه برای رسیدگی ارجاع خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: حضور پررنگ‌تر مسئولان قضایی در بین مردم و فراهم کردن بستر‌های ارتباط بی واسطه مردم با مسئولان قضایی، از اهداف برپایی میز خدمت و ملاقات‌های مردمی است.

مسئولان قضایی گلستان همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه در مصلا‌های نماز جمعه به مشکلات مردم رسیدگی کردند

 احیا ۱۱۰ واحد تولیدی سال گذشته با پیگیری‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری

رئیس کل دادگستری گلستان امروز در نماز جمعه گرگان گفت: رسیدگی به تظلمات، بخش اصلی وظیفه قوه قضاییه است، ولی سایر تکالیف تصریح شده در قانون اساسی برای قوه قضاییه نیز مثل احیای حقوق عامه، نظارت بر حسن اجرای قوانین وامور و اقدام برای پیشگیری از وقوع جرم از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد و مجموع این تکالیف تضمین کننده حقوق فردی و اجتماعی و محقق کننده عدالت در جامعه است.

حیدر آسیابی افزود:در دادگستری استان فقط در سال گذشته در راستای تحول سند قضایی ابلاغ شده در حمایت از واحد‌های تولیدی توفیق چشمگیری داشته و در نتیجه آن بیش از ۱۱۰ واحد تولیدی سال گذشته با پیگیری‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان احیا، و یا از تعطیلی آن‌ها جلوگیری شد که حاصل آن حفظ نزدیک به ۳ هزار فرصت شغلی بود.

 وی ادامه داد: صیانت از جنگل النگدره، رفع موانع طرح گردشگری آشوراده، کشف و رسیدگی به پرونده فساد شهرداری گرگان، رفع موانع حقوقی پتروشیمی وتعیین تکلیف مسکن روستایی پانزده هزار خانوار از جمله اقدامات مهم دیگر دادگستری استان گلستان در سال قبل بود.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه گفت: سال ۱۴۰۲ نزدیک به نیم میلیون پرونده به مراجع قضایی و شورا‌های حل اختلاف استان وارد شد که رسیدگی به این میزان حجم ورودی کاری طاقت فرساست و کارکنان دادگستری استان با تلاش شبانه‌روزی حتی بیشتر از میزان وارده نسبت به مختومه کردن پرونده‌ها اقدام کردند.

وی با بیان این که بیشترین حجم تردد مردم در دستگاه‌های دولتی به دادگستری تعلق دارد افزود: بخش زیادی از این پرونده‌ها به ویژه دعاوی خانوادگی و تقسیم ماترک با استفاده از مشارکت‌های مردمی در قالب ریش سفیدی و مداخله بزرگان اقوام و طوایف قابل حل و فصل است.

 آسیابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات از مردم برای مشارکت در انتخابات دعوت کرد و از آنان خواست: از حق شهروندی خود برای انتخاب فرد اصلح استفاده کنند و به تکلیفی که در برابر شهدا داریم عمل کنند.

وی به هواداران نامزد‌ها هم توصیه کرد: از تفرقه و دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی اجتناب کنند وگرنه با برخورد قضایی روبرو خواهند شد.

امروز همزمان با نخستین روز قوه قضاییه روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر استان با حضور در مصلا‌های نمازجمعه اقدامات و عمدکرد دادگستری استان را برای مردم تبیین و بیان کردند

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *