رئیس کل دادگستری زنجان: جرایم مربوط به سرقت در استان کاهش ۲۴ درصدی داشته است

20:48 - 30 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۹۵۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری زنجان: جرایم مربوط به سرقت در استان کاهش ۲۴ درصدی داشته است
رئیس کل دادگستری استان زنجان از کاهش ۲۴ درصدی جرایم مربوط به سرقت در دو ماه گذشته در این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان - نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین علی فرجی برحق امروز با حضور اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه در محل دادگستری استان زنجان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در این نشست با اشاره به انتخابات پیش‌رو اظهار کرد:امیدواریم با حضور حداکثری شاهد پیروزی دیگر برای ملت ایران در عرصه انتخابات باشیم.

وی با اشاره به برخی وظایف دادگستری افزود:اجرای عدالت در جامعه، اهتمام ویژه به امید آفرینی در بین عموم مردم، ارتقای کارکرد در حمایت از مردم، حفظ حقوق بیت المال و جلوگیری از فساد از وظایف مسئولین قضایی است.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی برحق در ادامه با اشاره به برخی فعالیت‌های این دستگاه خاطرنشان کرد:حضور مسئولان قضایی در میان آحاد مردم در مساجد و  شناسایی آسیب‌های اجتماعی در جامعه از فواید این جلسات می‌باشد.

وی از راه اندازی و افتتاح کمپ ماده ۱۶ آقایان در زنجان خبر داد و گفت: تلاش برای ایجاد کمپ ماده ۱۶ برای جمع آوری، درمان و اشتغال معتادین متجاهر با کمک مسئولین به خصوص استاندار انجام شد که این مهم از ثمرات ح۱ور در مساجد بود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه ۳۲هزار و ۳۶۰ مورد ملاقات مردمی در مساجد انجام شده است، خاطرنشان کرد: به ۲ هزار و۱۰۰ مورد مشکلات حقوقی و قضایی مردم در مساجد رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه از ثمرات این حضور احساس ناامنی سارقان و کاهش ۲۴ درصدی جرایم مربوط به سرقت در دو ماه گذشته بوده است، اذعان کرد: ایجاد امنیت روانی در جامعه از مطالبات رهبر معظم انقلاب نیز هست.

وی به کاهش ۱۲ درصدی پرونده‌های مسن با دادرسی آنلاین و تعیین تکلیف آنلاین اشاره کرد و گفت:رشد ۲۳ درصدی در استفاده از محکومیت‌های جایگزین حبس در استان صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی برحق به روند تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها از ۹۲ روز رسیدگی در ۱۴۰۱ به ۸۸ روز در ۱۴۰۲ اشاره و خاطرنشان کرد: در مجموع پرونده‌های  قصاص ۱۱ مورد منجر به رضایت شده و حکم قصاص اجرا نشده است. عنوان اول جرایم بزهکاری در استان زنجان ضرب و جرح عمدی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان، میزان مساحت اراضی ملی رفع تصرف شده در سال گذشته را هزار و ۲۳۰ هکتار دانست و گفت: در سه ماهه نخست سال جاری نیز ۳۹۹ هکتار اراضی ملی رفع تصرف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی برحق بابیان اینکه ۱۹ کارخانه دارای مشکل بودند، ادامه داد: با همکاری دستگاه‌های مربوط در ستاد احیای اقتصاد مقاومتی به همت همه ۱۶ مورد مساعدت‌های لازم انجام گرفته و رفع مشکل شده است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *