فساد ستیزی در عرصه عدالت

7:00 - 01 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۹۴۱
فساد ستیزی در عرصه عدالت
مدیرمسئول جام جم ارتباط قوه قضاییه با مردم و رسانه‌ها را زمینه‌ساز پررنگ کردن کرامت انسانی دانست و برخورد با فساد فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه را فساد ستیزی در عرصه عدالت خواند.

مهدی گیوه‌کی مدیر مسئول روزنامه «جام‌جم» در گفت‌وگو با میزان در مورد رویکرد قوه قضاییه گفت: تغییرات در قوه قضاییه از زمان شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی حرکت خود را آغاز کرد و در زمان حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای این روند پررنگ‌تر و پرقدرت‌تر دنبال شد.

وی ادامه داد: از آنجا که حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدنه قوه قضاییه است و خودش در عرصه قضاوت دستی توانا دارد، بنابراین آشنایی وی با این عرصه زمینه ایجاد مدیریتی اثرگذار و قوی را به دنبال داشته است.

گیوه کی تاکید کرد: یکی از اتفاقات مثبت شکل گرفته در قوه قضاییه، ارتباط با اقشار و جریان‌های مختلف است. جلساتی که قوه قضاییه با رسانه‌ها در طول سال برگزار می‌کند، بسیار ارزشمند است، زیرا رسانه‌ها تب‌سنج جامعه محسوب می‌شوند.

وی به دستاورد‌های قوه قضاییه اشاره و بیان کرد: ارتباط بیشتر با مردم و توجه به کرامت انسانی سبب شده تا فاصله‌ای که در سال‌های دور بین قوه قضاییه و مردم ایجاد شده بود، کاهش قابل توجهی پیدا کند.

مدیرمسئول جام جم رسیدگی به پرونده دانه درشت‌های اقتصادی یا مفاسد اقتصادی را مطرح و تاکید کرد: رسیدگی به بسیاری از فساد‌های اقتصادی به دور از هرگونه هیاهو زمینه اعتماد مردم به قوه قضاییه را به دنبال داشته است. این مهم هنگامی که در پرونده بابک زنجانی سبب بازگشت بیت المال شد نگاه اذهان عمومی به قوه قضاییه را متفاوت کرد واقبال به عرصه عدالت کشور را فراهم کرد.

وی بیان کرد: رسیدگی بدون اغماض به پرونده فرزندان معاون اول سابق دستگاه قضا رسیدگی به پرونده آنان و اطلاع‌رسانی به موقع و صادقانه ارزنده بود و یک دستاورد مهم محسوب می‌شود. چنانچه این اتفاق در جای دیگری از دنیا اتفاق می‌افتاد آن را نمونه عظیم یک فساد ستیزی در عرصه عدالت محوری یاد می‌کردند.
انتهای پیام/


برچسب ها: هفته قوه قضاییه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *