حضور «سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» در برنامه میزگرد سیاسی/ قاضی‌زاده هاشمی: شهید رئیسی اجازه نداد ایران اوکراینیزه شود

15:23 - 30 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۸۹۸
حضور «سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» در برنامه میزگرد سیاسی/ قاضی‌زاده هاشمی: شهید رئیسی اجازه نداد ایران اوکراینیزه شود
یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حرکتی که در دولت سیزدهم شکل گرفت دیپلماسی عملگرا بود گفت: شهید رئیسی اجازه نداد ایران اوکراینیزه شود.

خبرگزاری میزان –  سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری امروز، چهارشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۳ در میزگرد سیاسی شبکه سوم سیما با بیان اینکه در رابطه با خارج قصد داریم هویت و امنیت خود را حفظ کنیم گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر همین موضوعات شکل گرفته است.

در ادامه این میزگردمحمدرضا میرشمسی رئیس ستاد انتخاباتی قاضی زاده هاشمی با ارائه توضیحاتی درباره سابقه ارتباط ایران با دیگر کشورها دو نگاه مختلف در دستگاه دیپلماسی کشور طی سالهای گذشته مورد بررسی قرار داد.

در ادامه نیز صالح اسکندری، دیگر مشاور قاضی‌زاده هاشمی این نامزد انتخابات را ادامه دهنده راه رئیس جمهور شهید معرفی کرد و گفت: سیاست خارجی کالای ارزانی نیست که چوب حراج به آن بزنیم.

این کارشناس سیاسی همچنین با انتقاد از سیاست خارجی دولت دوازدهم بیان کرد: در دولت سیزدهم همه چیز تغییر کرد، در حال حاضر مسئله اصلی کشور ما برجام نیست.

در ادامه قاضی زاده هاشمی با انتقاد از دو رویکردی که کشور را در دستگاه دیپلماسی به جایی نخواهد رساند گفت: در دولت سیزدهم ضمن درک درست از روابط بین‌الملل در همین چارچوب باید ساخت درونی قدرت را افزایش دهیم و با دوستانمان یک جبهه بسازیم.

وی همچنین افزود: حرکتی که در دولت سیزدهم شکل گرفت دیپلماسی عملگرا بود و به هیچ وجه التماسی نبود.

قاضی زاده هاشمی با انتقاد از سیاست خارجی در دوران کرونا ادامه داد: دیپلماسی در دوران شهید رئیسی دیپلماسی در خدمت مردم بود. شهید رئیسی اجازه نداد ایران اوکراینیزه شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: فروش نفت ما با یک جهش یک‌ونیم میلیون بشکه‌ای مواجه شد و همچنین شاهکاری تحت عنوان وعده صادق که بیان‌گر قدرت کشور بود رقم خورد.

وی گفت: بخش خصوصی کشور باید در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دارای کرسی باشد و ارتباط مستقیم و کاربردی برای رسیدن به تجارت آزاد جهانی داشته باشیم.

وی افزود: ما اول باید با کشورهای همسایه به توافق برسیم ما باید به تولید مشترک با همسایگانمان برسیم چون فناوری و قدرت مالی داریم می‌توانیم در بین کشورها کانون تولید شویم. ما باید با کشورهای همسایه به یک بیان مشترک برسیم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: هرکسی فکر می‌کند که آمریکا با مذاکره دست از عداوت با ایران برخواهد داشت یک متوهم است. اما می‌توانیم کاری انجام دهیم که به مثابه یک قدرت بزرگ جهانی آمریکا حفظ امنیت خود را در مذاکره با ایران ببیند، باید کاری کنیم که آنها در حوزه اقتصاد و امنیت جهانی به ما نیازمند شوند.

این نامزد انتخابات ادامه داد: برخی در داخل کشور با غرب همکاری می‌کنند. جریانی برای به قدرت رسیدن و در قدرت ماندن قصد دارد هراس از جنگ را مدام در جامعه ایجاد کند.

در ادامه این میزگرد سیاسی قاضی‌زاده هاشمی گفت: سیاست‌های مشخص و کلی ما در قانون اساسی وجود دارد و دولت مجری این قانون است. دولت اگر مجری خوبی باشد قانون را اجرا می‌کند و اگر غیر از این باشد به مانند دیگر دولت ها ایراد کار را در قانون کشور می‌پندارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره انصراف و یا حضورش تا پایان انتخابات توضیح داد: ورود من به انتخابات دینی است. اگر خود را اصلح نمی‌دیدم وارد نمی‌شدم. ملعون است اگر کسی خود را اصلح نمی‌داند و وارد انتخابات شود. من برحسب تکلیف و وظیفه‌ای که احساس کردم وارد انتخابات شدم، اما گاهی برحسب شرایط موجود ممکن است به اجماعی برسیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تصویری که عربستان از این کشور ترسیم می‌کند گفت: ما در ایران ۷۰۰ میلیونی فرهنگ خود را صادر خواهیم کرد و در پی آن کالای ایرانی را صادر می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ابتدا باید با کشور‌های دوست و همسایه خود این این تصویر را خلق کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی در جمع‌بندی اظهارات خود بیان کرد: ملت ایران، عنوان دولت من دولت مردم و خانواده است، ما هیچ برنامه و آرمانی نداریم جز رشد وضعیت اقتصادی شما و بهبود زندگی و معیشت شما، راهی که در دولت شهید رئیسی آغاز شد ما را به قله رسانده است. برخی قصد دارند شما را منحرف کنند و اطلاعات دروغ به شما می‌دهند. ملت ایران باید به جوانان انقلابی و مسلمان خود بار دیگر اعتماد کنید تا راه شهید رئیسی را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *