هاشمی: بعضی از انجمن‌ها شرایط تبدیل شدن به فدراسیون را دارند/ اسبقیان: مشکلی بابت ریاست ناطق نوری وجود ندارد

13:33 - 30 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۸۸۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
هاشمی: بعضی از انجمن‌ها شرایط تبدیل شدن به فدراسیون را دارند/ اسبقیان: مشکلی بابت ریاست ناطق نوری وجود ندارد
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: از فدراسیون انجمن‌های ورزشی حمایت می‌کنیم، بعضی از انجمن‌ها شرایط تبدیل شدن به فدراسیون را دارند.

خبرگزاری میزان - سیدمناف هاشمی در مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: انتظارات از این فدراسیون بالاست. ۲۸ انجمن در این فدراسیون حضور دارند و ۵ یا ۶ انجمن آن‌ها المپیکی و آسیایی هستند که برای ما اهمیت دارند. امیدواریم در بازی‌های داخل سالن، ناگویای ژاپن و المپیک لس‌آنجلس انجمن‌های این فدراسیون را داشته باشیم و در آسیا بتوانیم مدال بگیریم.

وی عنوان کرد: همه جوره از این فدراسیون حمایت می‌کنیم. بعضی از انجمن‌ها شرایط تبدیل شدن به فدراسیون را دارند که اگر ممکن هست، شاید طی چند سال آتی وزارت ورزش و جوانان بتواند این ارتقا را انجام بدهد.

سیدمحمد شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان نیز در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی اظهار داشت: دو نفر از نامزدها، سوالاتی در مورد مدرک تحصیلی یکی از کاندیدا‌ها داشتند و من هم، چون پیامک‌هایی در این مورد دریافت کرده بودم، وظیفه داشتم بررسی کنم.

وی ادامه داد: به عنوان مسئول مجمع برای برطرف کردن شک و شبهه‌ها وظیفه داشتم که روشن‌گری کنم. از دانشگاه مربوطه استعلام کردیم و اصالت مدرک تحصیلی کاندیدای مذکور تایید شد. برخی معتقد بودند او باید مدارکش را قبلا تحویل می‌داد. جواب من این بود که در هنگام ثبت نام توسط دبیر مجمع، مدرک تحصیلی باید تحویل داده می‌شد، اما بررسی‌های ما نشان داد که باید مدرک تحصیلی اصلی را رویت کنیم.

اسبقیان تصریح کرد: همین موضوع باعث شد تا مدارک و صلاحیت برخی کاندیدا‌ها دوباره بررسی شود تا صلاحیت مدیریتی آن‌ها مورد تایید قرار بگیرد. کاندیدای ریاست فدراسیون ورزشی باید ۵ سال سابقه مدیریت اجرایی ورزش را داشته باشد.

معاون وزارت ورزش و جوانان در مورد اینکه گفته می‌شود رئیس جدید فدراسیون انجمن‌های ورزشی، ۵ سال سابقه مدیریت اجرایی ورزش را ندارد، تاکید کرد: جلسات متعددی را در این مورد با معاونت حقوقی برگزار کردیم و مکاتباتی که با فدراسیون جهانی داشتیم، مشکلی در مورد وی وجود ندارد.

اسبقیان همچنین درباره تعیین تکلیف فدراسیون‌ها عنوان کرد: ما در مسئولیتی که هستیم و همینطور با توجه به قولی که دادیم و تا زمانی که هستیم آن را انجام می‌دهیم. تاکید سرپرست ریاست جمهوری نیز بر این است که ما به هیچ وجه کار‌های خود را تاخیر نیندازیم. از روز اولی که این اتفاق تلخ رخ داد شما شاهد هستید هیچ دستگاه اجرایی کار خود را تعطیل نکرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *