باوفا: توقع مردم از کشتی تکرار افتخارآفرینی‌ها در المپیک است/ بهترین فرنگی‌کاران ایران در این تیم جمع شده‌اند

10:49 - 30 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۸۲۹
باوفا: توقع مردم از کشتی تکرار افتخارآفرینی‌ها در المپیک است/ بهترین فرنگی‌کاران ایران در این تیم جمع شده‌اند
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان گفت: بهترین نفراتی که کشتی فرنگی ایران در چند سال گذشته به خود دیده، در این تیم جمع شده‌اند و همه توانایی کسب مدال را دارند.

خبرگزاری میزان - حمید باوفا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی اظهار داشت: تاکنون ۸ مرحله اردو برگزار کرده ایم که بیشتر آن‌ها در استان‌ها بوده است. برگزاری اردو‌ها در شهر‌های مختلف می‌تواند به رشد کشتی در آن منطقه کمک کند و در نهایت این کار برای کشتی کشور مفید است.

وی با قدردانی از مسئولان هیئت کشتی استان فارس برای برگزاری اردوی این تیم در شیراز گفت: اردوی با کیفیتی را در شیراز برگزار کردیم چراکه هم حریف تمرینی خوب داشتیم و هم شرایط اسکان، تغذیه و سالن بدنسازی و تمرین کشتی عالی بود. البته قطعاً شرایط برگزاری اردو در هر استانی متفاوت است، اما کشتی ورزش اول و ملی ما محسوب می‌شود و مسئولین ارشد استانی باید برای برگزاری مطلوب‌تر اردو‌ها به کمک هیئت‌های کشتی بیایند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان تصریح کرد: البته شرایط هیچ کجا مانند کمپ تیم‌های ملی نیست چراکه تمام آنچه که یک کشتی‌گیر نیاز دارد تا به آمادگی لازم برسد در این کمپ دیده شده است. ۳ اصل مهم برای برگزاری یک اردوی با کیفیت داریم که شامل محل اسکان، تغذیه و تمرین می‌شود. اگر ۲ اصل اول یعنی شرایط اسکان و تغذیه مناسب نباشد، قطعاً تمرین هم به خوبی انجام نمی‌شود. این ۳ اصل در کمپ تیم‌های ملی رعایت شده و همه چیز متمرکز و در بهترین شرایط در اختیار ملی پوشان قرار می‌گیرد.

باوفا در مورد ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی جوانان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور تایلند گفت: علی احمدی وفا در وزن ۵۵ کیلوگرم، محمدمهدی غلامپور در وزن ۶۰ کیلوگرم، عرفان جرکنی در وزن ۶۳ کیلوگرم، احمدرضا محسن نژاد در وزن ۶۷ کیلوگرم، اهورا بویری در وزن ۷۲ کیلوگرم، علیرضا عبدولی در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمد ارجمند در وزن ۸۲ کیلوگرم، محمدهادی صیدی در وزن ۸۷ کیلوگرم و ابوالفضل فتحی تزنگی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم برای این مسابقات انتخاب شده‌اند. ضمن اینکه در وزن ۹۷ کیلوگرم بین حسین بالی و امیررضا کشتکار یک نفر راهی این مسابقات خواهد شد.

وی در مورد ترکیب این تیم در مسابقات جهانی اسپانیا تصریح کرد: انتخاب تیم اعزامی به رقابت‌های جهانی با توجه به خروجی مسابقات قهرمانی آسیا و نفراتی که در اختیار داریم خواهد بود. البته سطح مسابقات آسیایی بسیار بالا است، چه در سبک وزن و چه در سنگین وزن کشتی‌گیران آسیایی در جهان هم عنوان‌دار هستند به طوری که فینال این اوزان با حضور کشتی‌گیران این کشور‌ها برگزار می‌شود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در مورد تغییرات به وجود آمده در این تیم نسبت به سال قبل گفت: قطعاً در رده‌ی سنی نوجوانان و جوانان به خاطر تغییر سن ریزش وجود دارد و هرساله ۵ تا ۶ تغییر به خاطر شرایط سنی اتفاق می‌افتد. البته این موضوع نباید زیاد مهم باشد و طوری باید کار شود که از سال‌های قبل پشتوانه سازی انجام شده باشد. امسال کار ما سخت بود چراکه خروجی داشتیم، اما ورودی نه، تلاش کردیم در اردو‌ها این خلاء را پرکنیم و نفرات ما با قدرت راهی رقابت‌های آسیایی و جهانی شوند.

باوفا در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تیم‌های ملی کشتی در المپیک پاریس گفت: بهترین نفراتی که کشتی فرنگی ایران در چند سال گذشته به خود دیده، در این تیم جمع شده‌اند و همه توانایی کسب مدال را دارند. توقع مردم از کشتی تکرار افتخارآفرینی‌هاست و امیدوارم که تیم‌های ایران در این راه سربلند باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *