گفت‌وگو|

۶۰۱ هکتار از اراضی ملی با رای دادگاه‌های استان گلستان به بیت‌المال بازگشت

14:25 - 01 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۱۳۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۶۰۱ هکتار از اراضی ملی با رای دادگاه‌های استان گلستان به بیت‌المال بازگشت
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از سال گذشته تاکنون با رای دادگاه‌های استان بیش از ۶۰۰ هکتار جنگل و مرتع در گلستان به بیت‌المال بازگشت.

حیدر آسیابی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به بازگشت ۶۰۱ هکتار از اراضی ملی به بیت‌المال اظهار کرد: از این سطح بیش از ۸۰ هکتار اراضی جنگلی و بیش از ۴۹۸ هکتار هم مرتع بوده است.

وی از خلع ید بیش از ۲۳ هکتار از سواحل دریای خزر در شهر‌های ساحلی گلستان نیز در این مدت خبر داد و گفت: از سال گذشته کار تعیین مرزبندی زمین‌های ساحلی ِ حاصل پس‌روی آب هم در شهر‌های بندرگز، گمیشان و بندرترکمن با بنچ مارک آغاز شده است تا از سوء استفاده و دست اندازی این زمین‌ها جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اختصاص دادگاه‌های ویژه پرونده‌های منابع طبیعی در استان گفت: برای دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اراضی ملی، دادگاه‌های ویژه‌ای در حوزه‌های قضایی استان اختصاص داده شد که نتیجه آن افزایش آرا خلع ید از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان است.

 آسیابی ادامه داد: تاکید دادگستری بر اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی سبب شد از پارسال تاکنون از تغییر کاربری ۱۵۰ هزار مترمربع زمین کشاورزی و باغی استان هم جلوگیری شود. همچنین با پیگیری دادگستری، برای حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به نام منابع دولت، سند صادر شد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال هم با ورود دادگستری استان اقدامات خوبی برای حفظ منابع طبیعی انجام شده است که ممنوعیت ورود خودرو‌های آفرود به مرتع مرکوه مینوشت و جلوگیری از تصرف پارک جنگلی آزادشهر از جمله آنهاست.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *