سامانه ۱۲۹ در دادگستری استان گلستان راه‌اندازی شد

15:02 - 24 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۸۸۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سامانه ۱۲۹ در دادگستری استان گلستان راه‌اندازی شد
رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به مزایای سامانه ۱۲۹ گفت: سامانه ۱۲۹ به هدف ارائه مشاوره حقوقی رایگان به مردم راه‌اندازی شده است که علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه، وروی پرونده به محاکم را کاهش می‌‍دهد.

خبرگزاری میزان - حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم آغاز به کار سامانه ۱۲۹ گفت: مردم می‌توانند با شماره ۱۲۹ تماس بگیرند و از مشاوره حقوقی رایگان بهره‌مند شوند.

آسیابی افزود: این مشاوره‌ها توسط مرکز وکلای قوه قضاییه، تلفنی به مردم ارائه می‌شود.

آسیابی گفت:ظرفیت ایجاد شده از طریق سامانه ۱۲۹ علاوه بر اینکه سبب افزایش آگاهی حقوقی و عمومی می‌شود کار را برای دستگاه قضایی راحت می‌کند و خیلی از مراجعین که به صورت حضوری مراجعه کنند می‌توانند با تماس تلفنی از این مشاوره‌ها بهره‌مند شوند.

وی گفت: راه اندازی این سامانه یکی از اقدامات تحولی در قوه قضاییه است که علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه مردم، ورودی پرونده به مراجع قضایی را نیز کاهش می‌دهد.
آسیابی همچنین گفت: علاوه بر سامانه ۱۲۹، وکلا و کارشناسان حقوقی در واحد‌های ارشاد و معاضدت قضایی کلیه حوزه‌های قضایی استان، آماده پاسخگویی به سوالات حقوقی و ارائه مشاوره حقوقی رایگان به مردم هستند.

وی افزود: نحوه‌ی تنظیم دادخواست و شکواییه و چگونگی روند رسیدگی به پرونده نیز در این واحد‌ها به افراد توضیح داده می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان از مردم استان خواست: پیش از تشکیل پرونده در دادسرا‌ها و دادگستری‌ها برای دریافت راهنمایی و مشاوره حقوقی با شماره ۱۲۹ تماس بگیرند و یا به واحد‌های ارشاد و معاضدت قضایی مراجعه کنند.

سلیمانی رئیس اداره معاضدت مرکز وکلای قوه قضاییه هم در این مراسم گفت: وکلای این مرکز از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۳ پاسخگوی مردم هستند و پس از این ساعت نیز به صورت سیستمی به پرسش‌های حقوقی مردم پاسخ داده داده می‌شود.

وی افزود: هم اکنون همه تماس به صورت متمرکز در کشور پاسخ داده می‌شود، اما به زودی در هر استان، تماس‌ها به اپراتور‌های حقوقی همان استان ارجاع و پاسخگوی مردم خواهند بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: سامانه 129

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *