دادستان مرکز استان خوزستان: دستگاه‌های مسئول باید به وظایف قانونی خود در بهبود وضعیت کاهش پدیده کار کودک عمل کنند

10:34 - 25 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۹۴۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز استان خوزستان: دستگاه‌های مسئول باید به وظایف قانونی خود در بهبود وضعیت کاهش پدیده کار کودک عمل کنند
دادستان مرکز استان خوزستان با اشاره به اینکه مسئولان باید به وظایف خود در حوزه پدیده کار کودک عمل کنند گفت: دستگاه قضایی و مسئولان، نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، را باید در دستور کار خود قرار دهند.

خبرگزاری میزان - به‌مناسبت روز جهانی منع کار کودک صادق جعفری چگنی دادستان مرکز استان خوزستان از مراکز شبانه و روزانه ساماندهی و نگهداری کودکان کار بازدید و با بررسی مشکلات موجود، دستوراتی جهت رفع آن‌ها صادر کرد. 

جعفری در این بازدید که سرپرست دایره سرپرستی و مجتمع شوق زندگی دادسرای اهواز، معاون شهردار اهواز و مدیرکل و معاونت اجتماعی اداره بهزیستی استان نیز حضور داشتند، ضمن قدردانی از اقدامات سازمان بهزیستی در حوزه ساماندهی کودکان کار، گفت: با افتتاح مرکز شوق زندگی در اهواز، اقدامات مناسبی در جهت شناسایی، جذب و توانمندسازی کودکان کار انجام گرفته است. 

وی افزود: دستگاه‌های مسئول باید به تکالیف و وظایف قانونی خود در بهبود وضعیت قشر کم‌درآمد جامعه و کاهش پدیده کار کودک عمل کنند و دستگاه قضایی نیز در حوزه نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و جرایم مرتبط با این افراد، اقدامات لازم را در دستور کار دارد. 

جعفری چگنی همچنین با اشاره به حمایت و همکاری دستگاه قضا در تسهیل امور مراکز مرتبط با کودکان کار، اظهار داشت: مجتمع شوق زندگی که مسئولیت آن بر عهده دادسرای مرکز استان است، با هدف تجمیع سازماندهی و هم‌افزایی اقدامات دستگاه‌های مسئول در ارائه خدمات به اقشار آسیب دیده به ویژه کودکان کار فعالیت می‌کند. 

وی در ادامه بر نقش ۱۸ سازمان دولتی در ارائه خدمات به آسیب دیدگان اجتماعی مطابق با قوانین موجود تاکید کرد و گفت: در این میان سازمان بهزیستی به عنوان متولی این کودکان، شهرداری در حوزه نظارت بر فضای شهر و استانداری نیز در حوزه راهبردی تکالیف ویژه‌ای به‌عهده دارند. 

در این بازدید که از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر به طول انجامید، دادستان مرکز استان از نزدیک با کودکان کار گفتگو و به بررسی مسائل و مشکلات آنان پرداخت. 

جعفری گفت: تهیه مکانی بهتر و بزرگتر جهت توانمندسازی کودکان با امکانات رفاهی، آموزشی، ورزشی و تفریحی مناسب جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف با هدف توانمندسازی، حرفه آموزی باید در اولویت قرار گیرد. 

وی بلافاصله اختصاص چند میز تنیس و برقراری استخر را برای مرکز نگهداری کودکان کار فراهم کرد. 

همچنین به مناسبت این روز، مسابقات ورزشی از سوی معاونت اجتماعی فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز برای کودکان کار برگزار و در پایان جوایزی نیز به آنان اهدا شد.

در این بازدید جعفری، ایزدی سرپرست دایره سرپرستی و مجتمع شوق زندگی دادسرای اهواز، شمس معاون شهردار اهواز و کریمیان مدیرکل و حسن زاده معاونت اجتماعی اداره بهزیستی استان حضور داشتند.

انتهای پیام/


برچسب ها: کودک کار

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *