تحولات فلسطین|

تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حماس مواضع خود را درباره آتش‎بس اعلام کرد

9:50 - 25 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۹۴۰
تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حماس مواضع خود را درباره آتش‎بس اعلام کرد
در حالی که وخامت اوضاع بشردوستانه و انسانی در غزه سبب اعلام هشدار‌های جدی شده، توافق آتش‌بس در این منطقه همچنان زیر سایه مانع‌تراشی‌های رژیم صهیونیستی مسدود شده است.

خبرگزاری میزان - تداوم نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اکنون بیش از هر زمان دیگری نگرانی‌های جدی را برای حقوق اولیه ساکنان این منطقه ایجاد کرده است.

با وجود همه هشدارها و ابراز نگرانی‌های جدی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه همچنان ادامه دارد و فاجعه می‌آفریند.

برای مشاهده جزئیات طوفان الاقصی اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده تحولات دویست‌وپنجاه‌ویکمین روز عملیات طوفان الاقصی اینجا کلیک کنید.

حزب الله از ۱۷ عملیات علیه رژیم صهیونیستی از صبح تا کنون خبر داد
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۲۱:۱۶

حزب الله اعلام کرد که رزمندگانش از صبح امروز تا این ساعت، ۱۷ عملیات علیه ارتش رژیم صهیونیستی و اهداف نظامی و مهم این رژیم انجام داده اند.

در بیانیه حزب الله آمده است که این عملیات‌ها با موشک و پهپاد و سلاح‌های مناسب دیگر انجام شده و طی آن سایت‌های نظامی، پادگانها، شهرک‌ها و نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار گرفتند.

بر اساس بیانیه حزب الله، در این عملیاتها، تلفاتی به اشغالگران وارد شده است.

افزایش شهدای غزه به ۳۷۲۶۶ نفر
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۶:۱۹

وزارت بهداشت غزه از افزایش تعداد شهدا به ۳۷۲۶۶ نفر و زخمی‌ها به ۸۵۱۰۲ نفر خبر داد.

اختلاف نظر ارتش و کابینه رژیم صهیونیستی درباره عملیات علیه رفح
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۳:۵۸

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ارتش به مقام‌های سیاسی توصیه می‌کند که هر چه سریع‌تر به عملیات رفح پایان داده و حمله به لبنان را پیش ببرند.

نیوزیک: ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین از مناطق شمالی آواره شدند
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۱:۵۸

مجله آمریکایی نیوزویک آمریکا اعلام کرد تعداد شهرک‌نشینان صهیونیست آواره شده از مناطق شمالی اراضی اشغالی به دلیل عملیات حزب‌الله لبنان ۲۰۰ هزار نفر بوده و این در تعارض کامل با عدد اعلامی ۶۰ هزار نفر از سوی دولت رژیم صهیونیستی قرار دارد.

بحران مرتبط با آوارگی شهرک‌نشینان مناطق شمالی افزایش یافته و توجهات بیشتری را در کابینه به خود جلب کرده است؛ چرا که فشار‌ها به کابینه برای حل این مشکل افزایش پیدا کرده و این در حالی است که تاکنون هیچ افق یا طرح روشنی برای حل این مشکل ارائه نشده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش‌های زیادی از شرایط ساکنان مناطق شمالی اراضی اشغالی تهیه کرده و تاکید دارند آن‌ها هزینه زیادی را در جریان حملات حزب‌الله پرداخت کرده و از این شرایط خسته شده‌اند.

سوءتغذیه جان کودکان غزه را می‌گیرد
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۱:۵۷

گزارش‌ها از مرگ یک کودک ساکن شمال غزه بر اثر بی‌آبی و سوءتغذیه خبر دادند.

تداوم عملیات حزب‌الله علیه اراضی اشغالی
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۱:۵۶

حزب‌الله لبنان از اجرای عملیات موشکی علیه یک پایگاه رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

حزب‌الله اعلام کرد که پایگاه المطله رژیم صهیونیستی را در الجلیل هدف قرار داده است.

در عین حال، گزارش‌ها از شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مواضع رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند.

بالاگرفتن اختلاف‌نظرها درباره جنگ غزه در اراضی اشغالی
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۱:۵۵

رئیس حزب کارگر رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل هیچ برنامه‌ای برای فردای جنگ غزه ندارد؛ اسرائیل نمی‌داند چه کسی بازسازی یا اداره غزه را بر عهده خواهد گرفت و چه کسی جانشین حماس خواهد شد؛ ۴ ماه پیش امکان دستیابی به توافق و پایان جنگ وجود داشت، اما نتانیاهو مانع از آن شد و به نفع منافع خود بود.

تحولات کرانه باختری||
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۰۹:۵۰

-نظامیان صهیونیست به اردوگاه آوارگان العروب و منطقه راس الجوره در الخلیل یورش بردند.

-شهر نحالین در غرب بیت لحم نیز شاهد یورش ارتش رژیم صهیونیستی بود.

تحولات غزه در دویست‌و‌پنجاه‌و‌دومین روز جنگ رژیم صهیونیستی||
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۰۹:۴۸

-حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد؛ اردوگاه‌های آوارگان النصیرات و البریج بار دیگر هدف حمله ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

-اسامه حمدان، از سران جنبش مقاومت فلسطینی حماس به سی‌ان‌ان گفت: برای پذیرش آتش‌بس به موضع روشن اسرائیل نیاز داریم؛ اسرائیل باید از غزه عقب‌نشینی کند و به فلسطینی‌ها اجازه دهد که خودشان برای آینده تصمیم بگیرند؛ نه ما و نه هیچ‌کس اطلاع دقیقی از شمار زندانیان صهیونیست زنده نداریم؛ آنچه در صبح ۷ اکتبر ۲۰۲۳ رخ داد، پاسخی به اشغالگری اسرائیل بود.

-مقاومت اسلامی عراق از انجام عملیات موفق علیه پایگاه هوایی رامات داوود رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی خبر داد.

-شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی از آتش‌سوزی در افیفیم در اراضی اشغالی بر اثر شلیک دو موشک ضد تانک از لبنان خبر داد.

-آنروا، آژانس کاریابی و خدمات‌رسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی اعلام کرد: شهر غزه با ویرانی بی‌پایان غیرقابل سکونت شده است.

-گزارشگر حق سلامت سازمان ملل اعلام کرد: شکست کامل سران جهان در توقف نسل‌کشی در غزه آشکار است؛ خطر انتقال بیماری از طریق آب‌وهوا در غزه افزایش یافته است.

-تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: ۳ مورد فوت در غزه بر اثر سوءتغذیه را ثبت کردیم که ۲۸ مورد آن مربوط به کودکان زیر پنج سال بود.

-حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان ۲ شهید و ۲۰ مجروح برجای گذاشت.

-آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا با تاکید بر اینکه وضعیت بشردوستانه در غزه بسیار بد و برقراری آتش‌بس ضروری است، گفت: حدود ۹۵ درصد جمعیت غزه ماه‌ها است که به آب تمیز دسترسی ندارند.

-پنتاگون با اعلام خبر رایزنی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با همتای صهیونیست ادعا کرد واشنگتن برای کاهش تنش در غرب آسیا با متحدان خود همکاری نزدیک دارد.

-نظرسنجی رسانه صهیونیستی معاریو نشان می‌دهد که در صورت برگزاری انتخابات، حزب متبوع گانتز ۲۴ کرسی و حزب متبوع نتانیاهو ۲۱ کرسی را در کنست به دست می‌آوردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: جنگ غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *