رئیس کل دادگستری استان زنجان:رویکرد دادسرای انتظامی قضات بر مبنای خیر خواهی و اصلاح امور است

16:44 - 24 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۸۹۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان زنجان:رویکرد دادسرای انتظامی قضات بر مبنای خیر خواهی و اصلاح امور است
رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به رویکرد دادسری انتظامی قضات گفت: دادسرای انتظامی قضات، در راستای حفظ عزت دستگاه قضا، با رعایت صیانت، حمایت و پیشگیری را به عمل می‌آورد.

خبرگزاری میزان - با حضور یحیی جعفری، معاون ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات و حجت‌الاسلام والمسلمین علی فرجی برحق، رئیس کل دادگستری استان زنجان مراسم تکریم و معارفه مسئول واحد نظارت و ارزشیابی قضات و نماینده دادسرای انتظامی قضات در زنجان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در مراسم تکریم و معارفه مسئول واحد نظارت و ارزشیابی قضات وهمچنین نماینده دادسرای انتظامی قضات در استان زنجان با تبریک حلول ماه ذی الحجه و تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) گفت: اهمیت و جایگاه دستگاه قضایی در احقاق حق و اجرای عدالت بسیار بالا است و تحقق این امر مرهون تلاش کارکنان مجموعه است.

وی با بیان اینکه رویکرد دادسرای انتظامی قضات بر مبنای خیر خواهی و اصلاح امور است افزود: در راستای حفظ سلامت و عزت دستگاه قضایی دادسرای انتظامی با رعایت اصل صیانت، حمایت و پیشگیری به وظیفه خود عمل می‌کند.

 رئیس کل دادگستری زنجان با تقدیر از زحمات و تلاش‌های همکاران دادگستری استان بر رسیدگی دقیق پرونده‌ها توام با حفظ حرمت مراجعین و صبر را مورد تأکید قرار داد.

جفعری معاون ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات نیز گفت: ارزشیابی و نظارت بر کار قضات در مرحله اول باعث پیشرفت و تعالی خود آن‌ها می‌شود و در مرحله بعد باعث اعتلای کارکرد سیستم قضایی و شناسایی نقاط ضعف و قوت می‌شود.

وی ارزیابی عملکرد قضات را در راستای ایجاد انگیزه، حس مسئولیت‌پذیری در فرد، شناسایی چالش‌های پیش روی دستگاه قضایی، کمک به مدیران و شناسایی افراد نخبه و کارآمد از لحاظ مدیریتی و معرفی آن‌ها به مسئولین دستگاه قضایی عنوان و بیان کرد: این اهداف در سایه نظارت و ارزشیابی از عملکرد قضات میسر است و ما با کمک سایر دستگا‌های نظارتی و اطلاعاتی و همچنین عملکرد خود شخص اقدام به تهیه بزرگ‌ترین و کامل‌ترین بانک اطلاعاتی و کارنامه عملکردی قضات کرده که در ارتقا، پاسخ به استعلامات و ارزیابی قضات بسیار موثر است.

جعفری ضمن تاکید بر حساسیت تهیه پرونده ارزشیابی توجه به مسائل خانوادگی قضات حمایت از قضات جوان و کم تجربه را مهم بر شمرده و گفت: باید به قضات جوان که تازه وارد کار قضاوت می‌شوند، در حوزه‌های مختلف کاری و خانوادگی مورد حمایت مدیران و دستگاه قضایی قرار گیرند تا از لغزش‌ها و خطا‌ها مصون بمانند.

معاون ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات، عملکرد اداری قضات فارغ از گرایش‌های اخلاقی، سیاسی و اجتماعی اولویت معاونت ارزشیابی در تهیه پرونده ارزشیابی توصیف کرد و گفت: توجه به عملکرد اداری، رعایت نظم و انضباط اداری در ورود و خروج افراد نقش مهمی در ارزیابی آن‌ها دارد، چرا که حضور به موقع قاضی در شعبه درساعات اداری و برخورد مناسب با ارباب رجوع باعث رعایت حقوق شهروندی و کاهش شکایت از قضات در دادسرای انتظامی می‌شود.

در پایان مراسم از زحمات حجت الاسلام والمسلمین مسیح اله میرزایی، مسئول سابق واحد نظارت و ارزشیابی قضات استان تقدیر و حسن بیگدلی به عنوان مسئول واحد نظارت و ارزشیابی قضات استان و حجت الاسلام والمسلمین حسین اصغری به عنوان نماینده دادسرای انتظامی قضات در استان معرفی شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *